Jesteś tutaj
Muzycy VI Festiwalu NOWA MUZYKA 2018
ANSAMBL-FILUM
składa się z najlepszych studentów muzycznego działu Wydziału Filologiczno-Artystycznego w Kragujevcu. W 2017 roku zespół zdobył główną nagrodę na międzynarodowym konkursie Bydgoskie Impresje Muzyczne oraz nagrodę za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego. Występuje na ważnych festiwalach i koncertach w Serbii. O oryginalności zespołu świadczy ukierunkowanie w stronę repertuaru złożonego z dzieł młodych kompozytorów serbskich. Zespół FILUM prawykonał 10 nowych kompozycji, między innymi i dzieła Vladimira Trmčića i Draška Adžića.
Skład zespołu:
Predrag Kačavenda, baryton
Mina Cvetković, flet
Marko Marković, obój
Nikola Stojković, fortepian
Nikola Jovašević, skrzypce
Milica Djurović, skrzypce
Jelena Nikolić, altówka
Djordje Bjelica, wiolonczela
prof. Aleksandar Stefanović, akordeon
prof. dr Borislav Čičovački, rożek angielski
dr Draško Adžić, dyrygent
Krzysztof Biernacki
Klarnecista urodzony w Grudziądzu, w którym też rozpoczął naukę na klarnecie. W roku 2012 ukończył studia licencjackie w klasie klarnetu dr hab. Bogdana Ocieszaka i asystenta Andrzeja Wojciechowskiego w gdańskiej Akademii Muzycznej, a następnie studia magisterskie w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie mgra Andrzeja Dudzińskiego .
Swoje umiejętności wykonawcze doskonalił podczas kursów prowadzonych przez klarnecistów światowej klasy m.in. Przez Mieczysława Stachurę, Jean-Marca Fessarda, Eddie Danielsa, Antonio Saiote.
Jako solista brał udział w licznych konkursach, zdobył wyróżnienie na konkursie Młodego Muzyka w Szczecinku, II nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych w Chełmnie, III nagrodę na Konkursie Miniatura w Bydgoszczy.
Prowadzi ożywioną działalność artystyczną grając w rozmaitych zespołach. Współpracuje m.in. z Polską Filharmonią Bałtycką, Fiharmonią Pomorską, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną. Od 2012 r. jest muzykiem solistą w Operze Nova w Bydgoszczy.
Razem z akordeonistą Maciejem Drapińskim w 2008 r. stworzył Duet Chamelleon. Dzięki swojemu nowatorskiemu stylowi i oryginalnym aranżacjom zespół został wyróżniony podczas konkursu „Harmonia Viva” we Wrocławiu (2008 r., II nagroda), podczas IX Międzynarodowego Konkursu Akordeonowym Muzyki Popularnej i Rozrywkowej „Concertina 2009” w Giżycku (III miejsce, 2009 r.).
Od 2011 r. działa w zespole KleZzON (pierwotna nazwa – Bydgoszcz Klezmer Band), który tworzy niepowtarzalne aranżacje na tematy tradycyjnej muzyki żydowskiej. Z tym zespołem zdobył tytuł honorowego laureata na festiwalu „Fama” 41. Międzynarodowy Kampus Artystyczny w Świnoujściu (2011), nagrodę specjalną na III Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Solcu-Zdroju (2011), I nagrodę na XI Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym Muzyki Rozrywkowej i Popularnej "Concertina 2011" w Giżycku (2011).
Magdalena Bojanowicz
Magdalena Bojanowicz jest laureatką Paszportu „Polityki” - nagrody tygodnika „Polityka” przyznawanej twórcom oraz kreatorom kultury. Zdobyła I nagrodę na 45. Międzynarodowym Konkursie Jeunesses Musicales w Belgradzie (2015), a także jest laureatką II nagrody i dwóch nagród specjalnych na VIII Międzynarodowym Konkursie im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Otrzymała również III nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Spośród jej innych sukcesów konkursowych wymienić można także II nagrodę na 69. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Ludwiga van Beethovena w Hradec Králové (Czechy) czy wyróżnienie na 64. Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” w Pradze. Jest również finalistką Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Stuttgarcie (2014).
Swoje umiejętności doskonaliła na kursach w Brukseli, Salzburgu, Kronberg i Musicinsel Reihnau, gdzie pracowała pod okiem takich artystów jak Julius Berger, Jens Peter Maintz, Kazimierz Michalik, Phillippe Muller, Arto Noras, Claus Reichardt czy Victoria Yagling.
Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2001-2008) oraz Ministra Kultury i Sztuki. W 2009 roku została laureatką prestiżowego stypendium „Młoda Polska”, które pozwoliło na nagranie płyty „Satin” z polską muzyką współczesną w duecie z Maciejem Frąckiewiczem. Jako TWOgether Duo artyści zostali laureatami Paszportu Polityki za „odwagę, ryzyko i konsekwencję. (…) Za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania” oraz otrzymali nominację do Fryderyka, nagrody polskiego przemysłu fonograficznego (2013).
Magdalena Bojanowicz prowadzi kursy muzyczne organizowane przez Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci w Lusławicach oraz Warsztaty Wiolonczelowe w Augustowie.
Współpracowała jako solistka pod batutą takich dyrygentów jak: Massimiliano Caldi, George Tchitchinadze, Daniel Smith, Volker Schmidt-Gertenbach, Renato Rivolta, Marek Moś, Michał Klauza, Tadeusz Wojciechowski, Jerzy Kosek, Michał Nesterowicz, Paweł Przytocki, Wojciech Rodek, Bojan Suđić, Benjamin Lack, Ernst Kovacic. Brała udział m.in. w licznych festiwalach ogólnopolskich oraz międzynarodowych: Festiwal „Musica moderna” w Łodzi, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, „Mistrzowie Polskiej Wiolinistyki” w Zielonej Górze, „Muzyka na szczytach” w Zakopanem, festiwalu „Muzyczne przestrzenie”, „Festival au Leman” w Thonon les Bains we Francji „Festiwalu Kameralnym” w Moskwie, Festiwalu Gulangyu w Xiamen (Chiny) oraz „Music Connects” w Grand Resort Bad Ragaz w Szwajcarii.
Występowała m.in. w Tonhalle w Zürichu, Royal Festival Hall w Londynie, Kolarac w Belgradzie, Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solistka współpracowała z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, NFM Orkistra Leopoldinum, Sinfonietta Cracovia, AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Belgrade Philharmonic Orchestra.
Ma na swoim koncie liczne prawykonania utworów z orkiestrą takie jak: „Koncert wiolonczelowy” Dariusza Przybylskiego (z NOSPR wydany przez wytwórnię DUX), „Dziennik zapisany w połowie” Aleksandra Nowaka (z AUKSO, NMF) oraz liczne utwory kameralne kompozytorów polskich, ale również zagranicznych. W planach w najbliższym sezonie artystycznym ma powstać dedykowany artystce „Koncert wiolonczelowy” Pawła Szymańskiego oraz „Koncert podwójny” Hanny Kulenty.
Magdalena Bojanowicz ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli Andrzeja Bauera i Bartosza Koziaka oraz Universität der Künste w Berlinie w klasie Jensa Petera Maintza.
Przemysław Buczek
Naukę gry na klarnecie rozpoczął w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy w klasie mgra Andrzeja Dudzińskiego, u którego kontynuował swą edukację w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy uzyskując w roku 2008 dyplom z wyróżnieniem.
W trakcie studiów uczestniczył w wielu festiwalach i konkursach. W roku 2006 został finalistą XIII Akademickiego Konkursu Klarnetowego we Włoszakowicach a rok później półfinalistą I Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Dętych Drewnianych im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej. Otrzymał również m. in. wyróżnienie na III Zachodniopomorskim Festiwalu Klarnetowym w Szczecinie. Za znaczące osiągnięcia artystyczne otrzymał Stypendium Marszałka Województwa Kujawsko - Pomorskiego oraz najwyższe stypendium naukowe. W trakcie studiów doskonalił swoje umiejętności biorąc udział w wielu kursach mistrzowskich pod okiem takich artystów jak prof. Michel Lethiec, prof. Andrzej Janicki, prof. Andrzej Godek, prof. Mirosław Pokrzywiński, prof. Zdzisław Nowak, Florent Heau, dr Roman Widaszek, dr Arkadiusz Adamski, dr Jan Jakub Bokun, Piotr Szymyślik czy Aleksander Romański.
Obecnie zajmuje stanowisko pierwszego solisty oraz kierownika grupy klarnetów Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Współpracował z wieloma polskimi orkiestrami prowadzonymi przez najwybitniejszych dyrygentów m. in. Juozasa Domarkasa, Kazimierza Korda, Antoniego Wita, Jana Krenza, Jerzego Maksymiuka, José Maria Florêncio, Eugene’a Tzigane, Raoula Grüneisa czy Tadeusza Wojciechowskiego.
Jako solista wystąpił m. in. z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy oraz Capellą Bydgostiensis, a także na licznych recitalach i koncertach. Jako kameralista współpracował z wieloma różnorodnymi zespołami, a zainteresowanie tym gatunkiem muzyki zaowocowało pracą doktorską nt. wybranych dzieł na trio: klarnet, wiolonczela i fortepian, dzięki której uchwałą Rady Wydziału Instrumentalnego Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku został mu nadany tytuł doktora sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych (2016 r).
Od 2012 roku prowadzi klasę klarnetu w PZSM im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy a od 2017 roku pracuje w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego prowadząc zajęcia z zakresu kameralistyki, gry solowej oraz orkiestrowej.
Borislav Čičovački
(ur. 1966) ukończył studia oboju i biologii na Uniwersytecie w Nowym Sadzie. Grę na oboju doskonalił w Konserwatorium w Amsterdamie, u Han’a de Vriesa. Występował jako solista z wybitnymi symfonicznymi i kameralnymi orkiestrami w byłej Jugosławii (Filhamonia w Belgradzie, Filharmonia w Zagrzebiu) oraz uczestniczył na międzynarodowych festiwalach, tj. Lapplands Festspel (Szewcja), WDR-Wittener Tage für neue Musik (Niemcy), Musique en scene (Lyon, Francja) i inne. Prawykonał około 90 utworów solowych i kameralnych kompozytorów serbskich, holenderskich i niemieckich, z których ponad 70 napisano specjalnie dla niego. Wytwórnia płytowa Oboe Classics z Londynu wydała płytę kompaktową (Balkan Bolero) z jego nagraniami wszystkich dzieł na obój Isidory Žebeljan. Zajmuje się również literaturą. W Holandii wydał 11 książek, powieści i nowel, z których niektóre były nominowane do Europejskiej nagrody literackiej. Jest laureatem regionalnej nagrody literackiej Bałkanów Zachodnich 'Kočićevo pero'. Jest autorem libretta pięciu oper Isidory Žebeljan, które miały swoje premiery w Amsterdamie, Bregencji, Essen, Sienie i Gelsenkirchen. Jest również aktywnym muzykologiem, a obszarem jego badań jest serbska muzyka XX-wieku. Doktoryzował się z dziedziny muzykologii na Uniwersytecie w Amsterdamie monografią o Ljubicy Marić. Od 1993 roku prowadzi w Amsterdamie Fundację Barka, której celem jest prezentowanie za granicą osiągnięć serbskiej sztuki. Na Wydziale Filologiczno-Artystycznym Uniwersytetu w Kragujevcu pracuje jako profesor oboju i muzyki kameralnej, będąc mentorem zespołu FILUM.
Michał Gozdek
Urodził się w Bydgoszczy. Jest absolwentem Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w klasie klarnetu Jarosława Libronta. Studiował na Wydziale Dyrygentury Chóralnej i Edukacji Muzycznej w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, który ukończył w 2011 r. z wyróżnieniem w dwóch specjalnościach: Dyrygentura chóralna oraz Prowadzenie zespołów jazzowych, ze szczególnym ukierunkowaniem na pianistykę jazzową. Trzon jego działalności artystycznej w dziedzinie stanowi muzyka jazzowa. W latach 2007/2008 studiował na wydziale jazzu w Université Le Mirail w Tuluzie we Francji jako stypendysta Międzynarodowego Programu Wymiany Studentów Erasmus. Koncertował w kraju i za granicą, m.in. we Francji, Szwajcarii, Belgii i Niemczech. Obecnie jest ponownie studentem bydgoskiej Akademii Muzycznej w klasie dyrygentury symfonicznej Wojciecha Michniewskiego, oraz klasie fortepianu prof. Wiesławy Ronowskiej.
Klaudia Grad
urodzona w Bydgoszczy, w latach 2001-2013 uczęszczała
do Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy,
gdzie uczyła się gry na flecie w klasie mgr Mirosławy Pawłowskiej. Od 2013 roku jest studentką Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Urszuli Janik.
W bieżącym roku kontynuowała naukę w Koninklijk Conservatorium Brussel w Belgii,
w klasie prof. Carlosa Bruneela, w ramach programu stypendialnego Erasmus Plus.
Sztukę gry na flecie doskonaliła na kursach mistrzowskich m.in. z Patrickiem Gallois, Carlosem Bruneelem, Robertem Dick, Carstenem Eckhertem czy Nicolla Mazzantim.
Klaudia jest laureatką konkursów ogólnopolskich oraz międzynarodowych, zarówno fletowych
jak i kameralnych, zdobyła m.in. I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie na Instrumenty Dęte
„Miniatura 2013 im. Franciszka Kmiecika” w Bydgoszczy (2013)
czy III miejsce w III Międzynarodowym Konkursie na flet solo
„Il flauto ricercato” w Łodzi (2012)
Klaudia aktywnie koncertuje w różnych składach instrumentalnych m.in. w kwintecie dętym drewnianym prowadzonym przez ad. dr A.Igras.
Do jej osiągnięć kameralnych należą: I miejsce na XV Międzynarodowym Konkursie im. Juliusza Zarębskiego (2015), wyróżnienie w III Turnieju Kameralnym w Bydgoszczy (2016), wyróżnienie na X Ogólnopolskim Konkursie Kameralnym Instrumentów Dętych w Warszawie (2017).
Jako kameralistka wraz ze swoim kwintetem dętym drewnianym miała przyjemność wystąpić w Filharmonii Narodowej w Warszawie (2015). Brała udział w projektach organizowanych przez Teatr Wielki - Operę Narodową (Sen nocy letniej, 2017) czy Warszawską Operę Kameralną (Scena Młodych WOK, 2015).
Jako solistka występowała w Filharmonii Pomorskiej im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy
wraz z Capellą Bydgostiensis (2013), natomiast z zespołem „Ensemblage” uczestniczyła
w koncercie kompozytorskim z okazji festiwalu „Warszawskiej Jesieni” (2015).
Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, fundacji Viva-Musica
oraz Towarzystwa Mozartowskiego.
Ewa Gruszka-Dobrzyńska
fot. K.Szatkowska
absolwentka klasy skrzypiec prof. Jadwigi Kaliszewskiej i prof. Bolesława Siarkiewicza na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Swój warsztat wykonawczy doskonaliła podczas wielu mistrzowskich kursów skrzypcowych pod kierunkiem wybitnych skrzypków jak Krzysztof Węgrzyn, Nava Milo, Roman Lasocki, Bartosz Bryła, Adam Kostecki i inni. Chętnie podejmuje się prawykonań nowej muzyki, biorąc udział w projektach artystycznych łączących różne dziedziny sztuki (m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień). Ponadto ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (także studium doktoranckie), jest wykładowcą akademickim i autorką publikacji naukowych z dziedziny ekonomiki kultury. Współautorka pierwszej polskiej monografii na temat rynku pracy artystów w Polsce. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Witold Kawalec
Pianista i wykładowca akademicki. W 1998 r. ukończył studia w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie fortepianu prof. Jarosława Drzewieckiego, z wynikiem bardzo dobrym, uzyskując tytuł magistra sztuki. Będąc na pierwszym roku studiów znalazł się w gronie inicjatorów Studenckich Festiwali Pianistycznych FORTE-PIANO, których był współorganizatorem oraz wielokrotnym wykonawcą. Swoje umiejętności poszerzał biorąc czynny udział w Międzynarodowych Mistrzowskich Kursach Pianistycznych w Dusznikach Zdroju, gdzie pracował pod kierunkiem prof. Tatiany Szebanowej i prof. Włodzimierza Obidowicza, oraz w kursach "Fryderyk Chopin in memoriam" w Słupsku gdzie pracował pod kierunkiem prof. Haliny Czerny-Stefańskiej i prof. Andrzeja Tatarskiego.
W 1994 roku został laureatem Konkursu na Stypendia Artystyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Brał udział w znaczących konkursach pianistycznych:
IV Konkursie Pianistycznym im. Franciszka Liszta we Wrocławiu, Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, w VII Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Darmstadt. W 2001 roku był jedynym polskim uczestnikiem XXXVI Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Franciszka Liszta w Budapeszcie. W 2004 r. ukończył Studia Podyplomowe w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń. Od 1998 roku jest pracownikiem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Juliusza Zarębskiego w Inowrocławiu, gdzie obecnie pełni funkcję kierownika sekcji instrumentów klawiszowych II stopnia, a od 2003 roku pracownikiem Instytutu Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W 2011 roku uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych nadany przez Radę Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Od 2016 roku pełni funkcję prodziekana Wydziału Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Koncertował jako solista i kameralista w wielu miastach Polski, Niemiec i Norwegii.
Magdalena Lebioda
Śpiewaczka operowa dysponująca sopranem lirycznym.
Debiutowała na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi w roli Mi w spektaklu studenckim "Kraina Uśmiechu" Franza Lehára pod batutą Michała Kocimskiego. Licencjat ukończyła na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów Łodzi w klasie prof. Janusza Ratajczaka. Obecnie studentka Krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu dr hab. Małgorzaty Ratajczak.
Uczestniczka wielu kursów mistrzowskich m.in. u Piotra Beczały, prof. Charlotte Lehmann, prof. Heleny Łazarskiej, dr Marka Rzepki, prof. Matjaza Robavsa. Dysponuje rozległym repertuarem, począwszy od baroku, po dzieła współczesne.
Szymon Łukowski
Saksofonista, klarnecista, kompozytor, aranżer, bandleader urodzony w 1986 roku w Bydgoszczy.
Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy
w klasie klarnetu A. Dudzińskiego i saksofonu w klasie M. Sikały.
Laureat wielu nagród, m.in.: dla najlepszego instrumentalisty XVI Przeglądu Młodych Zespołów Jazzowych I Bluesowych Gdyńskiego Sax Clubu (2013), dla najlepszego Instrumentalisty XIII Festiwalu Big Bandów w Nowym Tomyślu (2008)oraz II nagrody na Student Jazz Festival w Bydgoszczy z grupą Walking Quartet (2009).
Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011) oraz Stypendium Artystycznego Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego (2013).
Swobodnie porusza się w rozmaitych stylistykach muzycznych, od jazzu, przez muzykę fusion, latin i eksperymentalną, najwięcej uwagi poświęcając współczesnej muzyce jazzowej w różnych odsłonach. Aktualnie bierze czynny udział w następujących zespołach: Szymon Łukowski Quintet, Piotr Lemańczyk Quartet North, Daniel Nosewicz Quintet, Michał Gozdek Quintet oraz Jan Konop Big Band.
Występował u boku takich wykonawców jak Jerzy Małek, Cezary Paciorek, Jan Smoczyński, Maciej Sikała, Marcin Gawdzis, Przemek Dyakowski, Krystyna Stańko, Piotr Lemańczyk, Adam Czerwiński, Zbigniew i Jacek Namysłowscy, Ilona Damięcka, Adam Żuchowski, Tomasz Sowiński, Jan Freicher, Dominik Wania, Paweł Dobrowolski oraz Tyler Hornby.
Koncertował również poza granicami kraju - w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Grecji oraz Francji.
Stanisław Miłek
ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na Wydziale Instrumentalnym w klasie akordeonu prof. Jerzego Kaszuby (dyplom z wyróżnieniem, 2003) oraz Podyplomowe Studium Instrumentalistyki w macierzystej uczelni pod kierunkiem prof. Jerzego Jurka (2005). Wielokrotnie uczestniczył w kursach interpretacji muzycznej doskonaląc umiejętności pod kierunkiem m.in.: Włodzimierza Lecha Puchnowskiego, Fridricha Lipsa, Mogensa Ellegaarda, Alfreda Melichara, Jurgena Ganzera, Wiaczesława Siemionowa. Był stypendystą Ministra Kultury (2002) oraz Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego (2002). Jest laureatem konkursów wykonawczych, m.in. XXIX Ogólnopolskiego Konkursu Akordeonowego (Bydgoszcz, 2001) oraz Międzynarodowego Konkursu Akordeonowego w Castelfidardo (2002). Dokonał prawykonań utworów na akordeon solo i z udziałem akordeonu młodych polskich kompozytorów: Marcina Gumieli, Sławomira Opalińskiego, Piotra A. Komorowskiego i Łukasza Godyli. W 2013 roku ukończył studia doktoranckie w macierzystej uczelni uzyskując stopień doktora sztuk muzycznych. Pracuje na Wydziale Instrumentalnym na stanowisku adiunkta.
Paula Preuss
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie skrzypiec prof. Krystyny Jureckiej, a w 2017 roku obroniła tytuł Doktora Sztuki. Jest laureatką wielu konkursów solowych jak i kameralnych, min. w Gdańsku, Olsztynie, Poznaniu, Wrocławiu, Zielonej Górze, Łodzi. W 2008 r. zajęła III miejsce na V Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. J. Brahmsa w Gdańsku. W 2013 roku wraz z kwartetem fortepianowym AKME zajęła I miejsce na X Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. M. K. Ogińskiego w Smorgonie (Białoruś), w 2014 również z Kwartetem AKME, zajęła I miejsce i otrzymała nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu J. Brahmsa na I Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Plovdiv (Bułgaria). Uczestniczyła w Kursach Muzycznych w Łańcucie, Bałoszycach, Jadwisinie, Gdańsku, Bagneres de Bigorre, gdzie doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem tak znamienitych pedagogów jak min.: Wanda Wiłkomirska, Konstanty Andrzej Kulka, Yair Kless, Siergiej Stadler, Marianne Piketty, Michael Vaiman, Zakhar Bron, Maxim Vengerov.
Była stypendystką Prezydenta Miasta Gdańska oraz „Agrafki muzycznej”. W latach 2009‑2011 oraz 2014-2015 była stypendystką Ministra Kultury i Diedzictwa Narodowego. Dzięki programowi stypendialnemu Erasmus studiowała w Conservatoire National Superieur de Musique et de Dans w Lyonie we Francji, w klasie prof. Marianne Piketty. Prowadzi ożywioną działalność koncertową na terenie całego kraju. Występowała jako solistka z Orkiestrą Symfoniczną oraz Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Gdańsku, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Polską Filharmonią Bałtycką, Bałtycką Filharmonią Młodych, Elbląską Orkiestrą Kameralną.
Brała udział w XIV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego, który odbył się w Poznaniu, w październiku 2011r. (źródło:http://www.amuz.gda.pl)
Piotr Rogóż
kontynuuje rodzinną tradycję gry na saksofonie, którą rozpoczął jego dziadek Julian Rogóż.
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku i we Wrocławiu.
Pracuje zawodowo jako muzyk i pedagog.
Związany jest z kilkoma projektami muzycznymi m.in.:
Rafał Tworek Quintet, Backgound Jazz Quartet oraz Retroswing.
Od 2009 roku pracuje w Szkole Muzycznej w Solcu Kujawskim prowadząc klasę saksofonu oraz szkolny Big Band.
Od dwóch lat prowadzi również zajęcia z saksofonu jazzowego w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Inowrocławiu.
Ewa Sarwińska-Kowalczyk
W 2012 roku ukończyła studia na Akademii
Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu prof.
Waldemara Wojtala oraz w klasie kameralistyki prof. Anny Prabuckiej-
Firlej. W 2015 roku rozpoczęła studia doktoranckie na Akademii
Muzycznej w Gdańsku, w wyniku czego otworzyła przewód doktorski.
Jest pedagogiem gdańskiej Akademii Muzycznej - prowadzi zespoły
kameralne oraz akompaniuje studentom różnych specjalności. W 2015
roku była jednym z wykładowców polsko-fińskich warsztatów
kameralnych „Projekt Finlandia” organizowanych w Gdańsku.
Zainicjowała założenie kwartetu fortepianowego Akme Piano Quartet,
który doskonalił się pod kierunkiem prof. Anny Prabuckiej-Firlej oraz dr
Roberta Kwiatkowskiego. Jako pianistka Akme Piano Quartet zdobyła
wiele nagród na prestiżowych konkursach w kraju i za granicą (m.in. w
Bułgarii, na Białorusi, w Rosji, w Austrii).
Razem z Akme Piano Quartet koncertowała w wielu europejskich krajach,
m.in. w Estonii, w Austrii, na Litwie, w Bułgarii, na Białorusi, w Rosji.
W 2016 r. wraz z flecistką Iwoną Glinką nagrała utwory greckiego
kompozytora Dinosa Constantinidesa. Płyta została wydana w wytwórni
Centaur Records w Stanach Zjednoczonych.
Brała udział w wielu mistrzowskich kursach pianistycznych i kameralnych
prowadzonych przez najbardziej uznanych profesorów z Polski i zagranicy
takich jak prof. Aleksiej Orłowiecki (Rosja), prof. Elżbieta Tarnawska
(Polska), prof. Anastas Sławczew (Bułgaria), prof. Niklas Schmidt
(Niemcy), prof. Breno Ambrosini (Hiszpania), Moscow Trio (Rosja), prof.
Michael Vaiman (Kolonia), Jerzy Marchwiński (Polska).
Za swoje działania artystyczne i naukowe była nagradzana wieloma
stypendiami (m.in. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta
Gdańska, Instytutu Adama Mickiewicza “Kultura Polska Na Świecie”,
Rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku).
Marta Siwak
urodziła się 25 lutego 1993 roku w Bydgoszczy. Edukację muzyczną rozpoczęła w roku 2000
w Popołudniowej Szkole Muzycznej
im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy w klasie fortepianu. W 2012 roku ukończyła Państwowy Zespół Szkół Muzycznych
im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy.
Naukę kontynuowała w Akademii Muzycznej
im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Jarosława Drzewieckiego
i as. Stanisława Drzewieckiego, a następnie, od 2014 roku, w klasie ad. dr. Mariusza Klimsiaka. Studia magisterskie ukończyła
w 2017 roku. Jako pianistka doskonaliła swoje umiejętności na wielu kursach muzycznych prowadzonych między innymi przez Vierę Nosinę, Artura Jaronia, Zbigniewa Raubo czy Krzysztofa Jabłońskiego. W 2014 r. wzięła udział jako pianistka w I Studium Belcanto w Novafeltrii. Od 2015 roku jest akompaniatorem w Państwowej Szkole Muzycznej im. J. Zarębskiego
w Inowrocławiu, prowadzi tam również własną klasę fortepianu. Od 2015 roku jest członkiem Żeńskiego Zespołu Wokalnego „Sigma”, który jest laureatem wielu prestiżowych nagród. Od roku 2017 pracuje w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na stanowisku akompaniatora na Wydziale Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej.
Weronika Sobecka
urodziła się 14 kwietnia 1993 roku w Bydgoszczy. Edukację muzyczną rozpoczęła w 1999 roku, w klasie fortepianu w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy. Od 2012 roku kontynuowała naukę w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W 2017 roku ukończyła studia magisterskie w klasie fortepianu prof. M. Murawskiej oraz dra P. Wakarecego. Jako pianistka doskonaliła swoje umiejętności na wielu kursach muzycznych prowadzonych m. in. przez Krzysztofa Jabłońskiego, Jerzego Marchwińskiego, Michaila Voskresienskiego, Francisco Escoda Patróna, Huberta Rutkowskiego. W 2014 roku wzięła udział w I Studium Belcanto
w Novafeltrii jako akompaniator. W latach 2015 – 2017 pracowało jako akompaniator
w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy, a obecnie akompaniuje i prowadzi własną klasę fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej im.
J. Zarębskiego w Inowroclawiu. Od 2016 roku pracuje także w Akademii Muzycznej im.
F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na stanowisku akompaniatora na Wydziale Wokalno – Aktorskim. Bierze udział w koncertach solowych oraz kameralnych na terenie województwa oraz akompaniuje podczas kursów i konkursów wokalnych.
Aleksandar Stefanović
(ur. 1988) studiował akordeon w San Sebastian (u Iñakij Alberdija) i w Kragujevcu. Jako solista i muzyk kameralny zdobył znaczące nagrody na konkursach w Norwegii, Hiszpanii i Włoszech. Regularnie występuje na koncertach w Serbii, Holandii, Belgii, Niemczech. Prawykonywał wiele utworów kompozytorów serbskich i holenderskich, między innymi dzieła Isidore Žebeljan, Draška Adžića i Chiel’a Meijernig’a. Nagrywa dla wydawców serbskich i zagranicznych. Jest profesorem muzyki kameralnej na Wydziale Filologiczno-Artystycznym Uniwersytetu w Kragujevcu.
Magdalena Stopińska
Od 1984r. pracuje w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Współpracowała z wokalistami, oboistami, klarnecistami, flecistami i skrzypkami.
Od dłuższego czasu akompaniuje w klasie altówki. Towarzyszyła altowiolistom na konkursach (Poznań, Markneukirchen - Niemcy). Bierze udział w koncertach kameralnych.
Uczestniczyła w Mistrzowskich Kursach Pianistycznych w Dusznikach, pracując pod kierunkiem prof. Jerzego Sulikowskiego i Ryszarda Baksta oraz w Warszawie u prof. Reginy Smendzianki i Andrzeja Dutkiewicza. Brała także udział w kursach kameralistycznych prowadzonych przez prof. Barbarę Halską i prof. Ellę Susmanek.
W roku 2000 wykonała II Koncert fortepianowy C. Saint-Saënsa z Toruńską Orkiestrą Kameralną.
Od 1985 r. prowadzi działalność pedagogiczną w ZSM w Toruniu, prowadząc klasę fortepianu.
W pracy tej odnosi wiele sukcesów, jej uczniowie z powodzeniem występują na konkursach krajowych i zagranicznych. Uczestniczy również w pracach jury regionalnych przesłuchań szkół muzycznych I st.
Michał Szałach
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie prof. Pawła Radzińskiego (dyplom z wyróżnieniem ), oraz Stażu Artystycznego w zakresie kameralistyki fortepianowej Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina, w klasie profesorów Mai Nosowskiej i Jana Staniendy (2012). W 2016 roku obronił pracę doktorską i otrzymał tytuł doktora sztuk muzycznych.
Laureat V nagrody na VII Konkursie Skrzypcowym im. S. Serwaczyńskiego w Lublinie w 2008r., a także pierwszych nagród na Międzynarodowym Konkursie Kameralnym w Salonikach w Grecji w roku 2010, oraz „St Martin’s International Chamber Music Competition” w Londynie pod artystycznym patronatem Sir Nevilla Marrinera ( oba wraz z BMF Piano Trio z Bartłomiejem Weznerem i Filipem Syską )
Brał udział w najbardziej prestiżowych konkursach muzyki kameralnej takich jak 62 Międzynarodowy Konkurs ARD w Monachium w 2013 roku, 8 Międzynarodowy Konkurs „Franz Schubert und die Music der Moderne” w Grazu w 2012 roku.
W roku 2013 ukazała się debiutancka płyta BMF Piano Trio, wydana przez wytwórnie - CD Accord.
Koncertował jako solista i kameralista w Polsce, w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Łódzkiej, Dworze Artusa w Toruniu oraz w ramach znaczących festiwali takich jak „Emanacje”, „Eastern Waves”, „Musica Polonica Nova”, „Letnie Koncerty na Grochowskiej”. Występował w wielu krajach Europy m.in. we Włoszech, Niemczech, Czechach, Holandii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Grecji oraz Finlandii. Jako solista koncertował z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Inowrocławską Orkiestrą Pro Arte.
W roku 2012 został laureatem Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”.
Od 2009 roku Michał Szałach jest muzykiem Filharmonii Narodowej w Warszawie, oraz Kwintetu smyczkowego składającego się z muzyków Filharmonii Narodowej - Transemble, wraz z którym koncertuje prawykonując i prezentując dzieła wybitnych, współcześnie działających kompozytorów Polskiej sceny muzycznej ( H. Kulenty, P. Mykietyn, A. Kwieciński, J. Duszyński ).
Rafał Tworek
Pianista. Urodził się 1979 roku w Bydgoszczy. Pochodzi z Solca Kujawskiego gdzie w wieku 4 lat rozpoczął naukę gry na fortepianie. W 1999 roku ukończył Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Ireny Skabar Galon. Studia pianistyczne rozpoczął w 1999 roku w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Jerzego Sulikowskiego uzyskując dyplom w roku 2004. Obecnie pracuje w macierzystej uczelni na wydziale Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej.
Umiejętności pianistyczne doskonalił na kursach mistrzowskich:
• Mistrzowski Kurs pianistyczny w klasie prof. Lee Kum-Singa (Kanada), Bydgoszcz 2000
• Mistrzowski Kurs pianistyczny w klasie prof. Ewy Pobłockiej, Bydgoszcz 2001
• XXVI Mistrzowski Kurs pianistyczny w klasie prof. Jerzego Sulikowskiego, Duszniki Zdrój 2002
• Ogólnopolskie Seminarium dla pianistów w klasie prof. Désiré N’Kaoua (Francja), Białystok 2003
• VI Kurs Interpretacji Muzycznej w klasie prof. Andrzeja Jasińskiego, Słupsk 2004
Brał udział w Międzynarodowej Konferencji na temat „Dydaktyka fortepianu na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej”, Bydgoszcz 2005. Współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej oraz akademicką orkiestrą Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Koncertuje jako muzyk kameralista.
Bartłomiej Wezner
Urodził się w 1981 roku w Nysie. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Ewy Pobłockiej (2006). W latach 2002-2004 był też studentem prof. Jerzego Sulikowskiego. Równolegle studiował klawesyn u prof. Urszuli Bartkiewicz. Jest absolwentem Podyplomowego Międzywydziałowego Studium Pieśni Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina (2011) oraz Stażu Artystycznego w zakresie kameralistyki fortepianowej Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w klasie profesorów Mai Nosowskiej i Jana Staniendy (2012). W 2013 roku obronił pracę doktorską i otrzymał tytuł doktora sztuk muzycznych. W 2014 podjął pracę na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na stanowisku Adiunkta.
Jeden z najwszechstronniejszych pianistów swojej generacji. Razem ze skrzypaczką Joanną Kreft (jako Herbert Duo) został w 2015 roku laureatem III nagrody 16 Międzynarodowego Konkursu Kameralnego Trio di Trieste w Trieście (Włochy), Laureatem Academie de Musique de Lausanne (Szwajcaria) oraz zdobył nagrodę specjalną Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. L. van Beethovena w Lusławicach (Polska). Z zespołem BMF Piano Trio został zwycięzcą St Martin’s Chamber Music Competition w Londynie (2011), zdobył I nagrodę na XIX Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Thessalonikach (2010, Grecja) oraz brał udział w ARD Musikwettbewerb w Monachium (2013). Od 2008 roku współpracuje z Vadimem Brodskim (m.in. Brodski Jazz Quartet) a od 2011 ze skrzypaczką Marią Machowską. W 2013 roku wraz z Joanną Kreft (skrzypce) i Dominikiem Płocińskim (wiolonczela) założył Herbert Piano Trio. Wraz z ojcem i rodzeństwem, tworzy unikatowy rodzinny kwartet, Wezner Ensemble.
Wraz z Agatą Schmidt (mezzosopran) został laureatem 50th International Vocal Competition ‘s-Hertogenbosch (2014, Holandia) w kategorii Lied Duo oraz III nagrody XVII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2010). Zdobył nagrody dla najlepszego pianisty podczas konkursów wokalnych w Warszawie (2007), Katowicach (2008), Łodzi (2009), Sopocie (2010) i w Częstochowie (2013). Był pianistą – korepetytorem w Mistrzowskim Kursie Wokalnym Maestry Teresy Żylis -Gara w Pałacu w Radziejowicach (2008), warsztatach Młodzi Śpiewacy Małopolski prof. Heleny Łazarskiej i Zofii Kilanowicz w Nowym Sączu (2012), Kursie Mistrzowskim Thomasa Hampsona w Filharmonii Gorzowskiej (2014) oraz oficjalnym pianistą konkursów: XIV, XV i XVI Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011, 2013, 2015) i IX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2016).
Jako solista zdobył Nagrodę Specjalną na VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2004) oraz Wyróżnienie na XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. L. Janáčka w Brnie (2008, Czechy). Jako klawesynista występuje z orkiestrą kameralną Capella Bydgostiensis oraz zespołem muzyki dawnej illo tempore.
Jako stypendysta fundacji Piano Texas Festival and Academy w Fort Worth (2006, USA) został zaproszony na kurs mistrzowski prowadzony przez profesorów: Piotra Palecznego, Andrea Bonatta, Támása Ungára oraz kurs muzyki kameralnej prowadzony przez Maestro Janosa Starkera oraz ENSŌ String Quartet. Uczestniczył w Paderewski Piano Academy, kursie mistrzowskim z profesorami Andrzejem Jasińskim i Ilją Schepsem oraz Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, odbywającym się w Pałacu w Ostromecku (2010). W 2012 roku otrzymał stypendium International Dartington Summer School (Wielka Brytania) na kurs z Maestro Stephenem Kovacevichem. W 2015 roku wraz z Herbert Piano Trio został stypendystą Beethoven Haus w Bonn (Niemcy) i wziął udział w seminarium i warsztatach z prof. Clivem Brownem oraz Jean Paul Trio.
Występował w Polsce, Belgii, Czechach, Szwecji, Grecji, Niemczech, Serbii i Czarnogórze, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz Stanach Zjednoczonych. Koncertował m.in. z Capellą Bydgostiensis, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Opolską, Narodową Orkiestrą Kameralną ze Lwowa czy Filharmonikami Bydgoskimi. Jest stypendystą Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego (2011, 2012, 2017) oraz Programu Stypendialnego Ministra Kultury Młoda Polska (2012). Nagrywał dla wytwórni CdAccord, Dux, Fonoteus i Acte Préalable. We wrześniu 2013 roku ukazała się płyta BMF Piano Trio Lanscape of Memories z kompozycjami Andrzeja i Roxanny Panufnik, Zygmunta Mycielskiego, Zbigniewa Bargielskiego i Hanny Kulenty wydana przez wytwórnię CdAccord. W drugiej połowie 2017 ukaże się płyta nagrana wraz z Marią Machowską z utworami Igora Strawińskiego i Karola Szymanowskiego (CdAccord). (źródło: http://bartlomiejwezner.com/)