Muzycy

  • Agnieszka Bałaban

  • Agnieszka Bałaban
    Agnieszka Bałaban jest absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Warszawie,w klasie wiolonczeli prof. R. Paderewskiej i
    prof. J. Kuty. Naukę kontynuowała w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu
    w klasie prof. St. Pokorskiego,uzyskując tytuł magistra sztuki w 1994 r. Uczestniczyła w kursie mistrzowskim w Nicei prowadzonym przez prof. Klausa Heitza w 1991 r.
    W latach 2000-2004 współtworzyła Agencję Artystyczną Arco, w której zdobywała doświadczenie w organizacji koncertów, w tym Festiwalu Muzyki Kameralnej – Jerzemu Waldorffowi Poznań w 2000 r. Od roku 2001 do 2008 prowadziła klasę wiolonczeli w Zespole Szkół Muzycznych w Słupcy.
    Jest członkiem zespołów kameralnych: Kwartetu Złotnickiego, Kwartetu Rodzinnego Bałabanów, Poznańskiego Tria Barokowego wraz z mężem Lechem oraz klawesynistką Marią Banaszkiewicz – Bryłą, Poznańskiego Tria Smyczkowego. Z ostatnim z tych zespołów w składzie: Jarosław Żołnierczyk-skrzypce, Lech Bałaban- altówka, Agnieszka Bałaban- wiolonczela, zaprezentowała w Finale Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego,,Cantabile'99”(w ramach Tygodnia Talentów w Tarnowie),prawykonanie Tria Zawadiackiego Barbary Kaszuby. Utwór ten został zarejestrowany na płycie kompaktowej My Music wydanej przez Acte Préalable w 2004r.
    W roku 2006 wspólnie z Lechem Bałabanem i Barbarą Dmochowską brała udział w nagraniu CD
    z utworami kameralnymi Johannesa Brahmsa Viola Music dla Wydawnictwa Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, dla którego nagrała również w Kwartecie Rodzinnym Kwartet Amerykański F-dur op.96 A.Dvořaka. Na płycie Polish Viola Music XXI wraz z mężem Lechem Bałabanem oraz pianistą Krzysztofem Sowińskim zarejestrowała cykl miniatur Cztery Portrety Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej.
    Występowała na znaczących festiwalach muzycznych: Festiwal Muzyka i Architektura
    w Toruniu, Festiwal Telemannowski w Żarach, Muzyczne Spotkania u Paderewskiego w Kąśnej Dolnej, Letni Festiwal Muzyka z Kórnika, Festiwal Muzyki Pasyjnej i Paschalnej. Od kilku lat prowadzi klasę wiolonczeli w POSM I stopnia im. H.Wieniawskiego w Poznaniu. Wykładowca Kursu Muzycznego „Zagraj z Mistrzem” w Gnieźnie.

  • Jan Bałaban

  • Jan Bałaban
    Jan Bałaban urodził się 29 września 1997 r. w Poznaniu. Rozpoczął naukę gry na skrzypcach w wieku 5 lat pod kierunkiem Pani Kariny Gidaszewskiej. Później doskonalił swoje umiejętności w klasie Pani Eweliny Pachuckiej-Mazurek, a następnie u Pani Agaty Szymczewskiej.
    W 2015r. ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Jadwigi Kaliszewskiej w klasie Pani Joanny Kreft w Poznaniu. Obecnie studiuje w Akademii Muzycznej im. J. I. Paderewskiego w Poznaniu w klasie skrzypiec prof. Marcina Baranowskiego oraz mgr Joanny Kreft.
    Brał udział w wielu konkursach na których zdobywał nagrody i wyróżnienia:
    Tomaszów Mazowiecki, Rybnik, Poznań, Warszawa, Sochaczew, Żagań, Nysa, Płock, Kielce.
    Jan grał na wielu koncertach m. in. na Festiwalu Muzyka z Kórnika, Letnie Festiwale Muzyki Organowej i Kameralnej – Iłowa, Zamek Królewski w Warszawie, Muzeum Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu, 41. Poznańska Wiosna Muzyczna, Portrety Kompozytorów w Warszawie, 12. Festiwal Sztuki Słowa w Poznaniu, Międzywydziałowe Studium Kameralistyki w Akademii Muzycznej im. I.J Paderewskiego w Poznaniu, 8. Festiwal Telemannowski w Żarach, 41. Międzynarodowy Kongres Altowiolowy w Krakowie, 7. Festiwal Wiosenny w Poznaniu, IX Międzynarodowa Konferencja Musica practica, musica theoretica, Neofonia
    Ogólnopolska Konferencja Naukowa - Międzyuczelniany Koncert Kompozytorski, V Festiwal Nowa Muzyka, Międzynarodową konferencję Musica Archi w Poznaniu, Warszawska Jesień i inne.
    Jan uczestniczył w muzycznych kursach u:
    Prof. Zakhara Brona, Prof. Agaty Szymczewskiej, Prof. Konstantego Kulki, Prof. Mariusza Dereweckiego, Prof. Bartosza Bryły, Prof. Marcina Baranowskiego, Prof. Piotra Pławnera, Prof. Keiko Wataya, Prof. Edwarda Zienkowskiego, Prof. Petru Munteanu.

  • Lech Bałaban

  • Lech Bałaban
    altowiolista, pedagog
    Lech Bałaban naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 5 lat u ojca Henryka Bałabana, pod którego opieką pozostał aż do drugiego roku studiów. Następnie kształcił się pod kierunkiem prof. P. Radzińskiego i prof. J. Kaliszewskiej, w klasie której ukończył studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu w roku 1988. W tej samej uczelni uzyskał dyplom w klasie altówki prof. A. Murawskiego w roku 1994. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich pod kierunkiem prof. E. Feltza, Z. Brona, O. Kagana, W. Pikajzena, M. Frischenschlagera i R. Ricciego.
    Jest laureatem nagrody specjalnej IV Ogólnopolskiego Festiwalu Młodych Skrzypków w Lublinie (1980), zdobywcą wyróżnienia na IV Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków im. Z. Jahnkego w Poznaniu (1984) oraz laureatem I nagrody V Ogólnopolskiego Konkursu Altowiolistów im. J. Rakowskiego w Poznaniu (1993). Był także członkiem polskiej ekipy IX Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Poznaniu (1986).
    Na altówce Lech Bałaban zadebiutował w solowej partii sekstetu smyczkowego Verklärte Nacht A. Schönberga jako koncertmistrz Orkiestry Kameralnej Amadeus PR w Poznaniu pod dyrekcją Agnieszki Duczmal, której członkiem jest od roku 1988. Bardzo ważnym wydarzeniem w życiu artysty było wykonanie wspólnie z Jarosławem Żołnierczykiem i Orkiestrą Kameralną Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal w grudniu 1991 r. Symfonii Koncertującej Es-dur W. A. Mozarta, zarejestrowane i wielokrotnie emitowane przez TVP Polonia. Dla PR i TVP nagrał również Koncert altówkowy K. Pendereckiego oraz koncerty altówkowe J. Ch. Bacha i G. F. Haendla.
    Jako solista koncertował w wielu miastach Polski oraz Słowacji, Niemczech, Austrii, Francji, w byłym ZSRR, Japonii oraz Danii. Uczestniczył w wielu festiwalach muzycznych m.in. Festival des Nationes im. A. Sweitzera w Munster, Vratislavia Cantans, Kołobrzeskich Wieczorach Muzycznych, Bydgoskim Festiwalu Laureatów Konkursów Muzycznych. Dwukrotnie brał udział w prestiżowych Festiwalach Kameralistyki Polskiej Bravo Maestro w Kąśnej Dolnej, na których był partnerem takich artystów jak Vadim Brodski, Michał Grabarczyk, Stefan Kamasa, Adam Klocek, Konstanty Andrzej Kulka, Waldemar Malicki, Ewa Pobłocka, Andrzej Ratusiński, Tomasz Strahl, Wanda Wiłkomirska. Jest członkiem poznańskiego kwartetu smyczkowego Wieniawski Kwartet.
    Jest pedagogiem poznańskiej Szkoły Talentów, w której wychował kilku laureatów konkursów muzycznych. Prowadzi również klasę altówki w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 1.10.2012 roku na stanowisku profesora nadzwyczajnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz pedagog w poznańskiej Szkole Talentów, w której wychował kilku laureatów konkursów muzycznych.

  • Piotr Biskupski

  • Piotr Biskupski
    Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. J. Zgodzińskiego
    Laureat nagród indywidualnych konkursów jazzowych / Złota Tarka, Jazz nad Odrą/
    Współpracował z czołówką polskiej sceny jazzowej: Z. Namysłowski, W. Karolak, T. Szukalski, a ponadto z R. Rossem, M. Hendrix, D Brown, B. Molenhofem, S Weinert.
    Od wielu lat współtworzy większość projektów artystycznych W. Nahornego, J. Strobla, M. Bogdanowicza. Często zapraszany jest do współpracy przez wykonawców różnych gatunków muzycznych. Jest poszukiwanym muzykiem studyjnym. Nagrał ponad 30 płyt. Jest bardzo wysoko cenionym pedagogiem. Prowadzi klasę perkusji w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie jest adiunktem. Wykłada na licznych kursach perkusyjnych i jazzowych. Propaguje muzykę jazzową w cotygodniowej autorskiej audycji „ Jazz po północy” na antenie rozgłośni Polskiego Radia PIK. Aktywnie pisuje artykuły do fachowych pism muzycznych min. Top Drummer i Muzyk. Odznaczony medalem za szczególne osiągnięcia dla kultury narodowej Gloria Artis.

  • Katarzyna Cioch

  • studentka trzeciego roku instrumentalistyki Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie dr hab. Lecha Bałabana prof. nadzw. Doskonaliła swoje
    umiejętności na Mistrzowskich Kursach Interpretacji Muzycznej w Łańcucie, Gnieźnie i Lusławicach. Brała udział w licznych międzynarodowych projektach orkiestrowych min. Na „Bach
    Festival” w Lipsku wraz z Polsko- Niemiecką akademią orkiestrową „b@ch for us!” oraz z Młodzieżową Orkiestrą Filmową na Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie. W 2017 roku
    otrzymała wyróżnienie na III Przeglądzie Altowiolowym im. Tadeusza Goneta w Krakowie.

  • Joanna Czapińska

  • pianistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Bydgoszczy . Od początku swojej drogi artystycznej zafascynowana muzyką kameralną. Swoją pasję i umiejętności pogłębiała na wielu mistrzowskich warsztatach pracując pod kierunkiem wybitnych postaci : Tatiany Szebanowej, Pawła Giliłowa ,Pierre’a Amoyala, Andrzeja Tatarskiego, Marii Szwajgier-Kułakowskiej i Jadwigi Kaliszewskiej.
    Posiada olbrzymie doświadczenie we współpracy z różnymi instrumentalistami, od 1995 roku jako pianistka-kameralistka towarzyszy instrumentalistom (głównie skrzypkom, wiolonczelistom i altowiolistom) podczas międzynarodowych kursów i konkursów zdobywając liczne wyróżnienia za akompaniament.
    Koncertowała lub współpracowała z wieloma znakomitymi, uznanymi artystami jak: Bartłomiej Nizioł, Ivan Monighetti, Arto Noras, Vadim Brodski, Jan Stanienda, Piotr Reichert.
    Jest zapraszana do udziału w projektach realizowanych przez Europejskie Centrum Muzyczne Krzysztofa Pendereckiego.
    Występowała na licznych festiwalach i koncertach w Polsce i poza jej granicami (Szwajcaria, Włochy, Niemcy, Japonia, Austria, Czechy i Rumunia) , prezentując zróżnicowany repertuar kameralny, zarówno pod względem fakturalnym, jak stylistycznym.
    Ma w swoim dorobku również nagrania CD – min. z utworami I.J. Paderewskiego , francuskimi triami fortepianowymi ( C. Debussy, E. Chausson, G. Faure ) oraz sonatami skrzypcowymi G. Enescu.
    Profesor nadzwyczajny w Katedrze Instrumentów Smyczkowych i Kameralistyki bydgoskiej Akademii Muzycznej, gdzie w roku 2013 uzyskała tytuł doktora habilitowanego , pedagog w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina .

  • Piotr Damasiewicz

  • Piotr Damasiewicz
    Piotr Damasiewicz to kompozytor, trębacz, edukator, oraz kurator międzynarodowych platform muzycznych. W swojej twórczości sięga do języka jazzu, XX wiecznej muzyki klasycznej, muzyki najnowszej, w tym europejskiej muzyki improwizowanej. Damasiewicz ma okazję prezentować swoją twórczość zarówno w swoich autorskich projektach: Power Of The Horns, Mnemotaksja, Hadrons, ImproGraphic, jak i w tych, których jest współautorem: VeNN Circles Red Trio Quintet. Był reprezentantem Polski w czterech muzycznych platformach międzynarodowych: Take Five Europe, Jazz Playes Europe, w dwóch następnych: Art Meetings i Melting Pot Laboratory, jako lider, kompozytor, instrumentalista i kurator, rozwijał idee otwartej improwizacji w zetknięciu się z innymi dziedzinami sztuki. Jest autorem utworów orkiestrowych, kameralnych, solowych, oraz muzyki teatralnej i filmowej. Do najbardziej znaczących należą m.in: Hadrons zamówione przez festiwal Jazztopad w Narodowym Forum Muzyki, jako połączenie kwintetu symfonicznego z kwintetem jazzowym, Kompozycja na 27 improwizatorów w ramach platformy Melting Pot, następnie “Suita 29”-utwór na orkiestrę jazzową, skomponowana z okazji Światowego Dnia Jazzu dla Polskiego Radia w 2015r oraz oparta na delfickich sentencjach kompozycja “Some Kind Of Greek Story” zamówiona przez Casa de Musica
    w Porto, która została wykonana przez polsko-portugalską orkiestrę improwizatorów pod jego dyrekcją. Ponadto jest autorem muzyki ścieżki dźwiękowej do filmu "Zapach Lwowa", oraz współkompozytorem jazzowego hymnu europejskiego na 25-lecie organizacji European Jazz Network. Jako kompozytor współpracuje również z sekcją edukacyjną Narodowego Forum Muzyki, następnie współtworzył projekt orkstudent I roku studiów doktoranckich w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku pod opieką dr hab. Piotra Słopeckiego. Laureat konkursów krajowych (dwukrotnie Konkursu Pianistycznego im. Ludwika Stefańskiego i Haliny Czerny-Stefańskiej, Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Augustowie, przesłuchań Centrum Edukacji Artystycznej, Konkursu Jednego Utworu pod dyrekcją prof. Elżbiety Stefańskiej, Konkursu Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców etc.) oraz międzynarodowych (Petersburg i Moskwa/ Rosja, Kyustendił/Bułgaria, Muhlacker/Niemcy, Sztokholm/Szwecja). Wykonywał muzykę różnych epok w wielu salach koncertowych Polski (m.in. w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Zamku Królewskim w Warszawie, Auli Nova w Poznaniu, Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie etc.) oraz za granicą (sale koncertowe Konserwatoriów: Moskiewskiego oraz Petersburskiego, inne obiekty we Włoszech, Bułgarii, na Białorusi).
    Współpracował z wytwórnią fonograficzną DUX. Ukończył studia licencjackie w klasie fortepianu prof. Andrzeja Artykiewicza oraz magisterskie (z wyróżnieniem) w klasie dr Kordiana Góry. Studiował na mocy umowy międzyuczelnianej w Konserwatorium
    Petersburskim im. Rimskiego-Korsakowa w klasie fortepianu prof. Jekatieriny Murinej.iestrowy ‘Wszystko Gra’
    współpracując z Dolnośląskim Towarzystwem Muzycznym, oraz prowadził orkiestrę dętą w Państwowej Szkole Muzycznej II st. we Wrocławiu. Jako wykładowca pracował następnie w Akademii Muzycznej na Zanzibarze, gdzie pełnił funkcję dyrektora artystycznego, ponadto gościnnie wykładał na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Letniej Akademii Jazzu
    w Łodzi, oraz na różnego rodzaju kursach, prelekcjach i wykładach m.in w Ministerstwie Rozwoju i Przedsiębiorczości podczas cyklu spotkań ‘Śniadania z Monalizą’ organizowanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest laureatem nagrody fonograficznej Fryderyk 2013, nagrody Warto 2012 przyznawanej przez Gazetę Wyborczą, Nagrody Muzycznej Wrocławia 2013 oraz konkursu kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy. Muzyk Roku 2013 według rankingu Polish Jazz Blog. Jego płyty od kilku lat są w ścisłej czołówce wydawniczej w Polsce. Ma na swoim koncie 13 wydanych albumów, w tym 4 autorskie, i 3 jako współlider z Gerardem Lebikiem. Stale współpracuje z zagranicznymi grupami: portugalską Red Trio i holenderską Spinifex, ponadto również z Maciejem Obarą, Maciejem Garbowskim i
    Dominikiem Wanią. Miał okazję współpracować lub występować m.in z takimi artystami jak Jason Moran, Tomasz Stańko, James Carter, Lotte Anker, Dave Rempis, Michael Zerang, Paul Nilsen Lowe, Magda Mayas, Jeb Bishop, Josh Sinton, Matthias Muche, Per Zanussi, Phil Minton, Eduardo Maraffa, Andrzej Bauer, Igor Pudło, Hans Koch, Joker Nies, Betina Wenzel, Jon Falt, Kazuhisa Uhichashi, Satoko Fuji, Morihide Sawada, Rodrigo Amado, Kazimierz Jonkisz, Marcin Masecki, Janusz Skowron. Grał na wielu prestiżowych festiwalach m.in na Solidarity Of Art, North See Jazz Festival, Vancouver Jazz, Lincoln
    Center Dizzy’s Club Coca Cola, Tokyo Jazz Fest., London Jazz Fest., Paris Banlieues Bleues Jazz Fest., Jazztopad, Menchester Jazz Fest., Krakowska Jesień Jazzowa, Warsaw Summer Jazz Days, Ad Libitum, Musica Polonica Nova, Music Biennale-Zagrzeb, Isai Festival Chennai-Indie, Ars Musica-Bruksela.

  • Maciej Danielak

  • Urodził się 6 lipca 1996 roku w Szprotawie. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w 2003 roku w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Szprotawie w klasie mgr Barbary Siudmak – Szałaty. Od 2009 roku kontynuował edukację w Państwowej Szkole Muzycznej im. H. Wieniawskiego w Żaganiu w klasie tego samego pedagoga. Od 2012 roku uczył się w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. K. Szymanowskiego we Wrocławiu w klasie mgr Tomasza Stockiego. W 2015 rozpoczął studia w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu.
    W 2016 roku zmienił uczelnię na Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Studiuje w klasie skrzypiec prof. Marcina Baranowskiego oraz as. Jana Romanowskiego.
    Jest laureatem wielu konkursów skrzypcowych m.in.:
    • Wyróżnienie – IX Międzynarodowy Konkurs Zespołów Kameralnych Rzeszów 2014
    • Wyróżnienie – XVI Międzynarodowy Przegląd Zespołów Kameralnych Jawor 2014

  • Małgorzata Furche-Jurczyk

  • Małgorzata Furche-Jurczyk
    Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Bydgoszczy oraz Studia Podyplomowe w Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie prof. Tatiany Shebanovej. Następnie przez siedem lat była asystentką prof. Tatiany Shebanovej. Kształciła się na kursach mistrzowskich pod kierunkiem prof. Wiktora Mierżanowa, prof. Zoltana Kocisa i prof. Aleksieja Orłowieckiego. Jest laureatką wielu konkursów i festiwali muzycznych m.in. Konkursu Towarzystwa im. F. Chopina, Międzynarodowego Konkursu im. F. Liszta i Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. Dwukrotnie otrzymała stypendium Ministra Kultury i Sztuki oraz nagrodę Primus Inter Pares przyznawaną przez Ministerstwo Kultury i Sztuki i Prezydenta Rzeczypospolitej. Koncertowała w kraju i poza granicami w: Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Niemczech, Hiszpanii, na Węgrzech, w Słowacji. Występowała w konserwatoriach w: Hamburgu, Strasburgu, Petersburgu i Budapeszcie.
    Ma w swoim repertuarze utwory: solowe, symfoniczne, kameralne, a także przeznaczone na duet fortepianowy z perkusją. Dokonała prawykonań utworów współczesnych kompozytorów m.in. wszystkie utwory fortepianowe i kameralne Aleksandry Brejzy. Nagrywała dla Polskiego Radia i Telewizji, Telewizji Polonia oraz holenderskiej telewizji HDTV.
    W 2010 roku otrzymała tytuł doktora habilitowanego sztuki. Obecnie pracuje na stanowisku profesora uczelni w Katedrze Fortepianu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest jurorem na krajowych konkursach pianistycznych i konsultantem do spraw fortepianu z ramienia Centrum Edukacji Artystycznych.

  • Agata Nowakowska-Gumiela

  • Agata Nowakowska-Gumiela
    jest cenioną polską pianistką i kameralistką. Swoją drogę zawodową związała z Akademią Muzyczną w Bydgoszczy, gdzie prowadzi zajęcia z fortepianu i kameralistyki fortepianowej. W 2011 roku uzyskała tytuł doktora sztuki i pracuje obecnie na stanowisku adiunkta.
    Pianistka ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Bydgoszczy w klasie fortepianu Prof. Katarzyny Popowej – Zydroń, a następnie Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie fortepianu Prof. Noela Floresa oraz klasie kameralistyki Prof. Teresy Leopold. Uczestniczyła także w kursach mistrzowskich Prof. Tatiany Shebanovej, Prof. Lee Kum-Singa, Prof, J. Sulikowskiego. Ma w swoim dorobku liczne nagrody na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach pianistycznych (między innymi III nagroda na Konkursie im. F. Liszta we Wrocławiu, wyróżnienie na Konkursie im I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, II nagroda na Konkursie Pianistycznym w San Sebastian w Hiszpanii, III nagroda na Konkursie Kameralnym im. L. Janačka w Brnie). Była laureatką stypendiów kilku ważnych instytucji kultury, m. in. TIFC w Warszawie, Karajan Centrum w Wiedniu, Yehudi Menuhin „Live Music Now”, Ministerstwa Kultury i Sztuki).
    Agata Nowakowska-Gumiela koncertowała jako solistka i kameralistka w wielu miastach w Polsce, a także w Austrii, Francji, Niemczech, Włoszech, Rosji i Chile. Współpracowała w duetach z wieloma muzykami młodego pokolenia, m.in. z Katarzyną Polonek, Karolem Wroniszewskim, Maciejem Łabeckim, Bartoszem Koziakiem, Magdaleną Bojanowicz.
    Pianistka ma w swoim dorobku dwie płyty: kameralną (wraz z wiolonczelistką Katarzyną Polonek) oraz solową (zawierającą fantazje fortepianowe różnych kompozytorów). Posiada w repertuarze wiele dzieł solowych, a także znaczną część literatury kameralnej, w szczególności utwory na wiolonczelę i fortepian.
    Od kilku lat główny obszar działalności koncertowej Agaty Nowakowskiej-Gumieli stanowi duet fortepianowy Pianopticum Duo, który współtworzy wraz z mężem Tomaszem. Duet połączył pasje kameralne obojga pianistów dając im możliwość ciągłego poszerzania repertuaru i nowych poszukiwań artystycznych. Duet posiada w swoim repertuarze oryginalne utwory na 4 ręce i dwa fortepiany, a także liczne transkrypcje i opracowania. Pianiści koncertowali w wielu miastach Polski, a także Bibliotece Polskiej w Paryżu i Instytucie Polskim w Bratysławie.

  • Tomasz Gumiela

  • Tomasz Gumiela
    Tomasz Gumiela jest cenionym pianistą i kameralistą. W 2015 uzyskał tytuł doktora sztuki i pracuje obecnie jako adiunkt w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy na Wydziale Wokalno-Aktorskim oraz Wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku.
    Ukończył Akademię Muzyczną w Bydgoszczy pod kierunkiem Prof. Marii Murawskiej i Prof. Jerzego Sulikowskiego, a następnie doskonalił swoje umiejętności w mistrzowskiej klasie Prof. Dang Thai – Sona w Montrealu. Posiada szeroki repertuar obejmujący dzieła pianistyki solowej XIX wieku, liczne utwory kameralne oraz znaczącą część literatury na głos i fortepian. Współpracuje z wieloma muzykami młodego pokolenia, w szczególności specjalizując się w kameralistyce wokalnej Ma w swoim dorobku dwa albumy płytowe z pieśniami współczesnych kompozytorów polskich oraz prawykonania utworów solowych i kameralnych, za które otrzymał m.in. nagrodę na Festiwalu Laureatów Konkursów w Bydgoszczy oraz nominację do nagrody Fryderyka (w 2008 roku). Był wielokrotnie nagradzany jako kameralista na prestiżowych konkursach wokalnych (w Warszawie, Krakowie, Nowym Sączu), brał udział w licznych festiwalach muzycznych, mistrzowskich kursach wokalnych oraz projektach multimedialnych. Od wielu lat znaczącym obszarem działalności koncertowej Tomasza Gumieli jest także duet fortepianowy Pianopticum, który współtworzy wraz z żoną – Agatą Nowakowską-Gumielą. Pianiści posiadają w swoim repertuarze oryginalne utwory na 4 ręce i dwa fortepiany, a także liczne transkrypcje i opracowania. Koncertowali w wielu miastach Polski, a także w Paryżu i Bratysławie.

  • Magdalena Zięba

  • Magdalena Zięba
    Sopran. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia w Suwałkach, w klasie śpiewu
    solowego mgr Marleny Borowskiej. Od października 2015 roku rozpoczęła studia wyższe w
    Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie dr hab. Anny Fabrello.
    Od 2017 roku kontynuuje swoją edukację w klasie czołowego polskiego sopranisty,
    prof. zw. Dariusza Paradowskiego.
    Już na pierwszym roku zadebiutowała w Requiem Wolfganga Amadeusza Mozarta
    wykonując partię solową u boku Ełckiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją dr Rafała Sulimy.
    W kwietniu 2018 roku zadebiutowała w spektaklu operowym gdańskiej Akademii
    Muzycznej „Dydona i Eneasz” Henry’ego Purcella w reżyserii prof. Dariusza Paradowskiego,
    wykonując w nim partię głównej, tytułowej bohaterki.
    W maju 2019 wykonała partię Krysieńki w trójmiejskiej prapremierze operetki
    “Patasznik z Tyrolu” Karla Zellera w reżyserii prof. Dariusza Paradowskiego.
    Wraz z orkiestrą kameralną Akademii Muzycznej w Gdańsku pod dyrekcją prof.
    Przemysława Stanisławskiego prawykonała dzieła sakralne zapomnianych polskich
    kompozytorów epoki klasycyzmu - „Litanię” Józefa Zeidlera zwanego „polskim Mozartem”
    oraz „Missę brevis” Floriana Schoena.
    Na zaproszenie konsula generalnego Rosji Siergieja Januszkina wystąpiła w Rosyjskim
    Centrum Nauki i Kultury w Gdańsku wykonując pieśni Siergieja Rachmaninowa, Michaiła
    Glinki, Mikołaja Rimskiego-Korsakowa i Aleksandra Dargomyżskiego.
    Wraz z artystami Opery Bałtyckiej wzięła udział w koncertowym wykonaniu opery
    „Fidelio” Ludwiga van Beethovena podczas festiwalu Solidarity of Arts w Europejskim
    Centrum Solidarności.
    Uczestniczyła również w historycznym nagraniu opery Stanisława Moniuszki
    „Straszny Dwór” z okazji 70-lecia Akademii Muzycznej w Gdańsku, dokonanym przez
    wytwórnię płytową DUX.
    Magdalena Zięba prowadzi również ożywioną współpracę z kompozytorami muzyki
    współczesnej wykonując ich utwory na różnych scenach i festiwalach takich jak np. Festiwal
    Muzyki Współczesnej Nowe Fale. Wzięła udział w koncercie „Tribute to great composers”
    organizowanym przez Katedrę Kompozycji z okazji obchodów 70-lecia Akademii Muzycznej w
    Gdańsku wykonując „Koniugację” na sopran i fortepian Tadeusza Dixy.
    Doskonaliła swoje umiejętności na warsztatach i kursach mistrzowskich u
    profesorów takich jak Jolanta Janucik, Jadwiga Rappe, Anna Radziejewska.
    Jako solistka współpracowała z takimi orkiestrami jak Polska Filharmonia Kameralna
    Sopot, Orkiestra Miasta Pruszcz Gdański, Suwalska Orkiestra Kameralna, Gdyńska Orkiestra
    Symfoniczna. Występowała na scenach Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii
    Kaszubskiej, Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot oraz Sali Magna Pałacu Branickich w
    Białymstoku.

  • Witold Kawalec

  • Witold Kawalec - zdjęcie
    Pianista i wykładowca akademicki. W 1998 r. ukończył studia w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie fortepianu prof. Jarosława Drzewieckiego, z wynikiem bardzo dobrym, uzyskując tytuł magistra sztuki. Będąc na pierwszym roku studiów znalazł się w gronie inicjatorów Studenckich Festiwali Pianistycznych FORTE-PIANO, których był współorganizatorem oraz wielokrotnym wykonawcą. Swoje umiejętności poszerzał biorąc czynny udział w Międzynarodowych Mistrzowskich Kursach Pianistycznych w Dusznikach Zdroju, gdzie pracował pod kierunkiem prof. Tatiany Szebanowej i prof. Włodzimierza Obidowicza, oraz w kursach "Fryderyk Chopin in memoriam" w Słupsku gdzie pracował pod kierunkiem prof. Haliny Czerny-Stefańskiej i prof. Andrzeja Tatarskiego.
    W 1994 roku został laureatem Konkursu na Stypendia Artystyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Brał udział w znaczących konkursach pianistycznych:
    IV Konkursie Pianistycznym im. Franciszka Liszta we Wrocławiu, Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, w VII Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Darmstadt. W 2001 roku był jedynym polskim uczestnikiem XXXVI Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Franciszka Liszta w Budapeszcie. W 2004 r. ukończył Studia Podyplomowe w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń. Od 1998 roku jest pracownikiem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Juliusza Zarębskiego w Inowrocławiu, gdzie obecnie pełni funkcję kierownika sekcji instrumentów klawiszowych II stopnia, a od 2003 roku pracownikiem Instytutu Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W 2011 roku uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych nadany przez Radę Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Od 2016 roku pełni funkcję prodziekana Wydziału Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
    Koncertował jako solista i kameralista w wielu miastach Polski, Niemiec i Norwegii.

  • Roksana Korban

  • Roksana Korban
    Roksana Korban - absolwentka Zespołu Szkół Muzycznych w Legnicy w klasie B. Pazio-Grygiel. Obecnie studentka III roku na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. M. Greli. Brała udział w spektaklach tworzonych przez inicjatywę Młodzież Tworzy Musical, działając przy Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, gdzie kreowała rolę Wróżki Rozalii w Śpiącej Królewnie (2016) oraz Anny Kochanowskiej w Bramie (2017). Do jej ważniejszych osiągnięć wokalnych należy występ w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy podczas Koncertów Karnawałowych (2019), udział w finale III Międzynarodowego Konkursu Solowej Wokalistyki Sakralnej "Ars et Gloria" w Katowicach (2019) oraz zdobycie drugiego wyróżnienia w Konkursie Interpretcji Pieśni Stanisława Moniuszki w Bydgoszczy (2019). Od sezonu artystycznego 2017/2018 współpracuje z Bydgoskim Teatrem Lalek "Buratino".
    Wcieliła się w rolę Zuzi w premierowym wykonaniu opery Stanisława Moniuszki "Verbum nobile" na XII Międzynarodowym Operowym Forum Młodych w sali kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy.

  • Mateusz Kujawa

  • Mateusz Kujawa
    Mateusz Kujawa – urodził się w Warszawie w 1991 roku. Swoją edukację muzyczną rozpoczął w wieku 9 lat w klasie Krzysztofa Krajewskiego Państwowej Szkoły Muzycznej nr 5 im. Henryka Wieniawskiego w Warszawie gdzie zdobył podstawy gry na klarnecie. Swój muzyczny rozwój kontynuował pod okiem dr. Zenona Kitowskiego w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Następnie wyjechał do Bydgoszczy, gdzie na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego kontynuował naukę gry na klarnecie u dr. Kitowskiego. W roku 2016 ukończył studia drugiego stopnia z wynikiem bardzo dobrym.
    Mateusz brał udział w różnego rodzaju festiwalach i warsztatach klarnetowych; między innymi Festiwalu Klarnetowym Clarimania we Wrocławiu (2009), Klarnetowych Kursach Mistrzowskich z Romanem Widaszkiem w Bydgoszczy (2012), oraz w IV Europejskim Kongresie Klarnetowym w Katowicach (2014), gdzie brał udział w lekcjach mistrzowskich takich klarnecistów jak m. in.: David Krakauer, Alessandro Carbonare, Guy Dangain, Sharon Kam, Shirley Brill, Florent Heau, Wenzel Fuchs i Nicoilas Fargaix.
    Od sześciu lat regularnie współpracuje z triem stroikowym, z którym w 2014 roku zydobył wyróżnienie na I Turnieju Kameralnym w trzech odsłonach w Bydgoszczy, a także z triem fortepianowym i kwintetem klarnetowym. Ściśle współpracuje z takimi orkiestrami jak Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej, Toruńska Orkiestra Symfoniczna i Orkiestra Symfoniczna Opery na Zamku w Szczecinie, wraz z którymi miał przyjemność współpracowac z takimi osobistościami jak m. in. Krzysztof Penderecki, Michał Klauza, Eugene Tzigane, Juozas Domarkas, Mykoła Diadura, Michael Maciaszczyk, Jakub Chrenowicz, Marek Pijarowski czy Bernard Chmielarz.

  • Jan Lewandowski

  • Jan Lewandowski
    Ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I Stopnia
    im. Janiny Garści w Tczewie w klasie mgr Mirosława Czochóra
    oraz Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II Stopnia im. Feliksa
    Nowowiejskiego w Gdańsku, w klasie wiolonczeli mgr Jadwigi
    Ewald oraz w klasie kameralistyki prof. Anny Prabuckiej-Firlej.
    Od 2014 roku kształci się w klasie jednego z najlepszych polskich
    wiolonczelistów – dr Marcina Zdunika oraz w klasie kameralistyki
    prof. Anny Prabuckiej- Firlej w Akademii Muzycznej im.
    Stanisława Moniuszki w Gdańsku.
    W październiku 2018, Jan Lewandowski rozpoczął staż asystencki
    na Katedrze Kameralistyki gdańskiej Akademii Muzycznej.
    Ma na swoim koncie wiele osiągnięć na konkursach
    ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in.: III Nagroda a także
    dwie nagrody pozaregulaminowe - Nagroda Orkiestry Filharmonii
    Zabrzańskiej za najlepszy występ w finale oraz Nagroda za
    największą osobowość artystyczną na X Międzynarodowym
    Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka w Dąbrowie
    Górniczej, półfinalista na X Międzynarodowym Konkursie
    Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Złota
    Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Svirel
    2017” w Nova Gorica (Słowenia), Nagroda GRAND PRIX na IV
    Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „With Music Through
    Europe” w Wilnie (Litwa), I Nagroda na XII Międzynarodowym
    Konkursie Muzycznym im. Juliusza Zarębskiego w Warszawie, I
    Nagroda na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów
    Kameralnych Szkół Muzycznych II stopnia w Warszawie
    organizowanych przez Centrum Edukacji Artystycznej.
    11 listopada 2018 roku, Jan Lewandowski wraz z pianistką
    Aleksandrą Świgut wykonali Sonatę na wiolonczelę i fortepianFryderyka Szopena w Pałacu Prezydenckim na Kwirynale w
    Rzymie, podczas uroczystego koncertu organizowanego przez
    Ambasadę Polski w Rzymie z okazji obchodów 100. rocznicy
    odzyskania przez Polskę Niepodległości.
    Za swoje osiągnięcia artystyczne, otrzymał Stypendium Ministra
    Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dwukrotnie – Nagrodę
    Prezydenta Miasta Tczewa, Stypendium Kulturalne Miasta
    Gdańska „Młody Gdańszczanin”.
    W latach 2013-2014 był stypendystą Krajowego Funduszu Na
    Rzecz Dzieci. Obecnie współpracuje z tym stowarzyszeniem w
    charakterze pedagoga podczas warsztatów dla wybitnie
    uzdolnionej młodzieży.
    Doskonalił swoje umiejętności na warsztatach i kursach
    mistrzowskich u profesorów takich jak prof. Kazimierz Michalik,
    prof. Andrzej Bauer, prof. Julius Berger, prof. Roman Jabłoński,
    prof. Stanisław Firlej, prof. Piotr Hausenplass, prof. Andrzej
    Orkisz, dr hab. Dominik Połoński oraz dr Bartosz Koziak.
    Współpracował jako solista z wybitnymi dyrygentami takimi jak
    Zygmunt Rychert, George Tchitchinadze, Adi Bar, Sławomir
    Chrzanowski oraz Szymon Morus.
    Występował na różnych scenach i salach koncertowych w Polsce,
    m.in. na sali koncertowej Zamku Królewskiego w Warszawie, na
    scenach Filharmonii Narodowej w Warszawie, Polskiej
    Filharmonii Bałtyckiej, Europejskiego Centrum Muzyki
    Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Teatru Wielkiego w
    Warszawie, Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w
    Gdańsku, Sali Białej Pałacu Wilanowskiego w Warszawie, Sali
    Balowej Zamku w Łańcucie, Pałacu Kultury Zagłębia w Dąbrowie
    Górniczej, Ratusza Staromiejskiego w Gdańsku oraz w Willi
    „Atma” Karola Szymanowskiego w Zakopanem, a także w Austrii,
    Włoszech, Bułgarii, Słowenii, Ukrainie, na Litwie oraz naBiałorusi.
    Gra na instrumencie wykonanym przez Wojciecha Topę.

  • Robert Matusiak

  • Robert Matusiak
    Urodził się 5 listopada 1967 roku w Toruniu. Jest absolwentem PSM II st. w Toruniu. Studia ukończył w klasie fortepianu prof. Jerzego Godziszewskiego w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Obecnie jest nauczycielem klasy fortepianu w ZSM w Toruniu . Współpracuje z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Kujawsko-Pomorskim Impresaryjnym Teatrem Muzycznym , Teatrem Muzycznym „Afisz”, Teatrem Polskim we Wrocławiu, z toruńskim zespołem wokalnym „Slavic voices”. Robert Matusiak jest również częstym wykonawcą utworów znanej toruńskiej kompozytorki – Magdaleny Cynk – Mikołajewskiej.

  • Magdalena Michalak

  • Urodziła się 27 września 1993 roku w Mławie. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 7 lat. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Andrzeja Krzanowskiego w Mławie, pod kierunkiem mgr Natalii Denysyuk oraz studia na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na wydziale instrumentalnym, w klasie skrzypiec dr hab. Katarzyny Bąkowskiej. Brała udział w licznych festiwalach muzycznych i koncertach, m.in.: w Koncercie Galowym 15. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest w Toruniu, pod kierownictwem Bartka Staszkiewicza; w II i III Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym Dzieci, Młodzieży i Dorosłych z Zaburzeniami Słuchu „Beats of Cochlea”, grając w Orkiestrze Kameralnej Divertimento, pod batutą Krzesimira Dębskiego.

  • Katarzyna Nowaczewska-Manthey

  • Urodziła się w Poznaniu, gdzie ukończyła z wyróżnieniem Państwowe Liceum Muzyczne. Studia kontynuowała w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Jarosława Drzewieckiego Szczególne miejsce w jej działalności koncertowej zajmuje kameralistyka. Swoje umiejętności solistyczne i kameralne rozwijała pod kierunkiem m.in.: Tatiany Szebanowej, Katarzyny Jankowskiej, Celiny Hellerowej, Aleksieja Orłowieckiego, Andrzeja Bauera, Jadwigi Kaliszewskiej, Jerzego Marchwińskiego i Waldemara Malickiego. Koncertowała m.in. z Bartłomiejem Niziołem, Wojciechem Mrozkiem, Vadimem Brodskim i Mariuszem Patyrą. Występuje w kraju i za granicą (Niemcy, Czechy, Austria). Dokonała nagrań dla TVP.
    Uczestniczy jako akompaniator w Kursach Mistrzowskich, współpracując z takimi artystami jak: Mariusz Patyra, Viktor Pikajzen, Konstanty Andrzej Kulka, Wojciech Mrozek,Mirosław Pokrzywiński, Patrycja Piekutowska, Józef Frankstein, Alina Mleczko.
    Jest wykładowcą Akademii Muzycznej i nauczycielem fortepianu w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych w Bydgoszczy Często towarzyszy uczniom i studentom na konkursach zdobywając liczne nagrody za wyróżniający akompaniament.
    W roku 2004 otrzymała Dyplom Ministra Kultury za szczególne osiągnięcia pedagogiczne.
    W 2013 r zdobyła Grand Prix w kategorii Kameralistyka (ze skrzypaczką Katarzyną Bąkowską), I Nagrodę w kategorii Fortepian Solo i Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego w I International Master Competition for Music Teachers w Warszawie.

  • Katarzyna Rajs

  • Katarzyna Rajs
    Studia w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy ukończyła w klasie fortepianu prof. K. Popowej-Zydroń, studia podyplomowe odbyła pod kierunkiem prof. J. Sulikowskiego. Jest laureatką wielu festiwali i konkursów muzycznych, m.in. Festiwalu Muzyki Rosyjskiej i Radzieckiej w Gdańsku, III Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. M. Magina w Paryżu, XI Międzynarodowego Konkursu Kontrabasowego w Czechach jako najlepsza kameralistka. Była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki. Uczestniczyła również w kursach pianistycznych, prowadzonych m. in. przez: T. Szebanową, E. Pobłocką, V. Banfielda.
    W 2004 r. obroniła doktorat, którego promotorem była prof. K. Popowa-Zydroń. W 2011 r. nagrała komplet mazurków fortepianowych Romana Maciejewskiego oraz wydała publikację naukową: „Chopinowski idiom mazurkowy w fortepianowych mazurkach R. Maciejewskiego. Wybrane aspekty poetyki muzycznej” (ISBN 978-83-61262-80-0). Realizując plany naukowe, odnosiła sukcesy na niwie pedagogicznej – jej studenci zdobywali laury na konkursach krajowych ( Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny im. F. Chopina – 2011 i 2015 r.) i zagranicznych ( Vietri sul Mare – 2010 r., Cantu – 2014 r.), brali również udział w znaczących festiwalach pianistycznych. Jej student – Rafał Błaszczyk- znalazł się w składzie polskiej ekipy Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F.Chopina w 2015 r. W 2010 r. – Roku Chopinowskim – otrzymała Medal za zasługi na polu krzewienia kultury przyznany przez Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego. W 2013 r. uzyskała tytułu doktora habilitowanego w zakresie sztuki oraz Nagrodę Rektorską II st. Wielokrotnie była zapraszana do prac jury konkursów pianistycznych.
    Od wielu lat Katarzyna Rajs pełni w macierzystej uczelni rozmaite funkcje: jest wydziałowym koordynatorem komisji rekrutacyjnej, członkiem Komisji Dyscyplinarnej do spraw studenckich, ostatnio wybrano ją przewodniczącą Wydziałowej Komisji Wyborczej. Bardzo często zasiada również w komisjach doktorskich i habilitacyjnych. Plany naukowe związała obecnie z odkrywaniem i kultywowaniem polskiego dziedzictwa muzycznego – nawiązała współpracę z Państwowym Wydawnictwem Muzycznym, studiem nagraniowym CD Accord, aby przywrócić światu transkrypcje fortepianowe Romana Maciejewskiego. Obecnie pracuje w bydgoskiej Akademii Muzycznej na stanowisku profesora nadzwyczajnego.
    Kontakt : k.rajs@wp.pl
    (źródło: http://www.amuz.bydgoszcz.pl/wykladowcy/dr-hab-katarzyna-rajs-prof-ndzw/)

  • Agnieszka Sowa i Chór UTP

  • Chór UTP
    Chór Akademicki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego
    im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy. Tradycja chóralistyki na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym sięga lat 70-tych. Nieprzerwalnie Chór Akademicki UTP kontynuuje tą tradycję od 1996 roku . Zespół od 2007 roku pracuje pod kierunkiem dr Agnieszki Sowy i skupia w swym gronie studentów i absolwentów Uniwersytetu jak i innych Uczelni.. Przez ostatnie kilka lat Chór wystąpił około 100 razy, uświetniając ważne uroczystości uczelni i miasta. W 2012 zespół miał swój debiut na estradzie Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, śpiewając Exodus i Victorię Wojciecha Kilara (dyr.Tadeusz Wojciechowski). W kolejnych latach chór powrócił na scenę – w 2013 wykonując Carminę Burana Carla Orffa (dyr.Tadeusz Wojciechowski). ,w 2014, kiedy w ramach koncertu „Promocja młodych talentów” pod batutą Marzeny Diakun wykonał Małą Mszę Radosną d-moll Jerzego Derfla,a w czerwcu „Małą Mszę Uroczystą” G.Rossiniego pod batutą R.Tiercha.
    W 2018r.zespół rozpoczął współpracę z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, wykonując z Chórem Akademickim UMK „Muzykę Filmową” i „Carmina Burana” C.Orffa.
    Chór Akademicki UTP jest także laureatem wielu nagród w konkursach krajowych (m.in. I miejsce i nagroda Marszałka Województwa Podkarpackiego w XIV Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Religijnej w Rzeszowie, 2010; Srebrny Dyplom V Ogólnopolskiego Konkursu Pieśni Pasyjnej w Bydgoszczy, 2011; I miejsce podczas III Ogólnopolskiego Konkursu Pieśni Maryjnej „Maryi Matce” w Poznaniu, 2013; III miejsce podczas Wrocławskiego Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego Vratislavia Sacra,2015 ,Grand Prix w Wojewódzkim konkursie Chórów o Puchar Marszałka Województwa kujawsko-pomorskiego,2015,Srebrny Dyplom podczas XV Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego im.F.Nowowiejskiego w Barczewie,2016r.a także zagranicznych (Złoty Dyplom i Złoty Medal w Międzynarodowym Konkursie „Svatky Pisni” w Ołomuńcu (Czechy), 2009; III miejsce w kategorii chórów akademickich na Festiwalu „Balkan Folk Fest” w Kiten (Bułgaria), 2012; II nagroda podczas Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego w Ohrid (Macedonia), 2014. Srebrny Dyplom w kat.Sacra i w kat.Folk podczas VII Międzynarodowego Konkursu Chóralnego „Canco Mediterrania” Barcelona-Lloret de Mar(Hiszpania),2017.W marcu 2018r. powrócił ze Srebrem z Gdańskiego Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego.
    W bieżącym roku akademickim zespół jest laureatem trzech konkursów:
    VIII Ogólnopolskiego Konkursu „Ars Liturgica” w Gnieźnie-Srebrny Dyplom w kat.chóry akademickie
    Międzynarodowego Szczecińskiego Festiwalu Pasyjnego-Srebrny Dyplom w kat.chóry akademickie
    II Ogólnopolskiego Konkursu i Festiwalu Chóralnego „Musica in Urbe” w Bydgoszczy-Złoty Dyplom w kat.chóry mieszane.

  • Krzysztof Sowiński

  • Krzysztof Sowiński - zdjęcie
    Ukończył z wyróżnieniem klasę fortepianu prof. Alicji Kledzik w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. W 1992 roku uzyskał III nagrodę na Europejskim Konkursie Pianistycznym im. C. Kahn’a w Paryżu. Otrzymywał stypendia artystyczne Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie, im. F. Liszta we Wrocławiu oraz Ministra Kultury i Sztuki.
    Występuje jako solista i kameralista w kraju, jak i w Niemczech, Rosji (Konserwatorium im. P. Czajkowskiego w Moskwie), Szwecji, Hiszpanii, we Włoszech (Sycylia) i na Węgrzech. Partnerował takim solistom, jak: śpiewaczka Iwona Hossa, skrzypkowie Jadwiga Kaliszewska, Bartosz Bryła, Jarosław Żołnierczyk, altowioliści Stefan Kamasa, Lech Bałaban, wiolonczeliści Dominik Połoński, Roman Jabłoński i Andrzej Wróbel.
    Wraz z klarnecistą Bogusławem Jakubowskim dokonał nagrania płyty pt. „Zapomniane i nowe utwory na klarnet kompozytorów szczecińskich XIX, XX, XXI wieku” z utworami Carla Loewego, Ryszarda Kwiatkowskiego, Waldemara Sutryka i Artura Cieślaka, płytę „Sonatas” z udziałem wiolonczelisty Macieja Mazurka – na płycie znajdują się kompozycje Luigi Boccheriniego, Ludwiga van Beethovena oraz Dymitra Szostakowicza – a także płytę pt. „Xaver Scharwenka – piano&chamber music”, na której znajdują się solowe i kameralne utwory kompozytora. Współwykonawcami są: skrzypek Bartosz Bryła, altowiolista Michał Bryła i wiolonczelista Tomasz Lisiecki.
    Jest pracownikiem poznańskiej Akademii Muzycznej. W latach 1993-2001 był asystentem w klasie fortepianu prof. Waldemara Andrzejewskiego. W 1999 uzyskał kwalifikacje I st. Od początku swojego zatrudnienia współpracuje z klasą wiolonczeli, a od roku 2005 z klasą altówki w charakterze akompaniatora. Współpraca ta wielokrotnie owocowała osiągnięciami studentów na konkursach krajowych oraz zagranicznych (Czechy, Słowacja, Austria), a także wyróżnieniami dla pianisty za twórczy wkład w prezentacje konkursowe. Brał udział w wielu kursach pianistycznych i kameralnych prowadzonych przez wykładowców z Polski i z zagranicy. Od wielu lat uczestniczy też w letnich akademiach muzycznych. W latach 2006-2010 pracował w filii poznańskiej Akademii w Szczecinie prowadząc klasę fortepianu. Przez wiele był też wykładowcą fortepianu w Poznańskiej Szkole Talentów. Współpracował z Narodowym Centrum Kultury w ramach programu Gaude Polonia prowadząc zajęcia w zakresie studiów podyplomowych w specjalności kameralistyka fortepianowa. Jest wykładowcą na warsztatach pianistycznych, zasiada w jury krajowych konkursów muzycznych. Na Festiwalu im. W. Lutosławskiego w Szczecinie (2007) wraz z altowiolistą Lechem Bałabanem dokonał prawykonania „Sonaty na altówkę i fortepian” poznańskiego kompozytora Zbigniewa Kozuba. Obecnie pełni obowiązki adiunkta, prowadząc działalność dydaktyczną w Katedrze Kameralistyki. Za wieloletnią pracę w swojej macierzystej uczelni odznaczony został Brązowym Medalem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Od września 2012 roku pełnił funkcję prodziekana Wydziału Instrumentów Smyczkowych, Harfy, Gitary i Lutnictwa. W roku 2014 uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Od 2016 roku pełni funkcję dziekana Wydziału Instrumentów Smyczkowych, Harfy, Gitary i Lutnictwa.

  • Sprezzatura

  • Zespół Muzyki Dawnej Sprezzatura
    Jesteśmy czwórką muzyków, których połączyła pasja do muzyki dawnej oraz którzy szukają swojej własnej drogi w tej dziedzinie. Razem staramy się zgłębiać tajniki wykonawstwa historycznego poprzez sięganie do źródeł, dyskusje i oczywiście granie.
    W naszym repertuarze znajdują się głównie utwory epoki baroku, ale nie zamykamy się na muzykę innych czasów.
    Zespół tworzą:
    Ewa Szocik – flet traverso
    Sławomir Drózd – flet traverso
    Justyna Knapczyk – wiolonczela barokowa
    Iga Dąbrowska – klawesyn

  • Anna Stempin-Jasnowska

  • Anna Stempin-Jasnowska-foto
    pianistka, doktor habilitowany sztuki, profesor w Katedrze Fortepianu Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, kierownik Sekcji Fortepianu II stopnia w Zespole Państwowych Ogólnokształcących Szkół Muzycznych nr 3 w Warszawie.
    Studia pianistyczne ukończyła z wyróżnieniem w klasie fortepianu prof. Tatiany Szebanowej w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w 1996 r. Studia podyplomowe odbyła w klasie mistrzowskiej fortepianu prof. Eugena Indjica w Paryżu w ramach stypendium Rządu Francuskiego. Swoje umiejętności pianistyczne doskonaliła pod okiem wybitnych pianistów i pedagogów: Wiktora Mierżanowa, Lee Kum Singa, Tatiany Shebanovej i Eugena Indjica.
    Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych: Konkursu Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie (1991, 1992, 1994, nagrody I i II st.), Yamaha Music Foundation of Europe (1993, I nagroda), III Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. K. Szymanowskiego w Łodzi (1992, III nagroda) oraz I Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Kameralnej w Zakopanem (1998). Była dwukrotnie stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki (1993/94, 1994/95). Jako solistka i kameralistka występuje w kraju i za granicą. Jej repertuar obejmuje dzieła od baroku do współczesności. Z wielkim zamiłowaniem gra muzykę współczesną. W swoim repertuarze, oprócz dzieł solowych i symfonicznych, ma większość dzieł napisanych na dwa fortepiany, również z orkiestrą oraz na wiolonczelę i fortepian. Jej udziałem są prawykonania
    polskiej i ukraińskiej muzyki współczesnej oraz światowe premiery fonograficzne utworów Pawła Mykietyna (Epifora oraz Koncert na fortepian i orkiestrę, płyta „Mykietyn My Piano” CD Accord ACD 194). Oprócz repertuaru solowego, z wielkim zamiłowaniem gra także muzykę kameralną. Koncertowała we Włoszech, w Niemczech, Czechach, Francji, Szwajcarii i na Ukrainie. Na zaproszenie ONZ występowała w Libanie. Nagrywała dla Polskiego Radia.
    Anna Stempin-Jasnowska zajmuje się także pracą pedagogiczną. Obecnie prowadzi klasy fortepianu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz w warszawskich szkołach muzycznych. Wśród jej wychowanków (zarówno studentów, jak i uczniów) jest wielu
    laureatów ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Prowadzi międzynarodowe i krajowe kursy dla młodych pianistów, a także konsultacje pedagogiczne i wykłady w szkołach muzycznych I i II st. Zasiada w jury konkursów pianistycznych. W uznaniu szczególnych osiągnięć i wkładu w rozwój edukacji artystycznej w Polsce otrzymała Indywidualną Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej (2019)

  • Karolina Sutt

  • Karolina Sutt
    Karolina Sutt urodziła się 14 września 1995 r. w Gdańsku. Grę na skrzypcach rozpoczęła w wieku 5 lat a już w pierwszych latach nauki w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. F. Nowowiejskiego w Gdańsku zdobywała laury na międzynarodowych konkursach skrzypcowych. Dyplom ukończenia szkoły muzycznej z wyróżnieniem oraz prestiżowe stypendium „Młoda Polska” przyznawane najbardziej utalentowanej młodzieży przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego otworzyło drogę młodej artystce do międzynarodowej kariery. Studiowała w Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Konstantego Andrzeja Kulki oraz w Guildhall School of Music and Drama w Londynie pod kierunkiem prof. Krzysztofa Śmietany. Nagrodą za doskonałą grę było czterokrotne stypendium ufundowane przez londyńską uczelnię oraz dyplom z wyróżnieniem. Karolina Sutt obecnie studiuje w Royal College of Music w Londynie w mistrzowskiej klasie prof. Macieja Rakowskigo. Wybitna gra na egzaminie wstępnym do jednej z najbardziej cenionych uczelni muzycznych zaowocowała przyznaniem Karolinie Sutt stypendium na cały cykl studiów magisterskich w Royal College of Music.
    Najważniejsze osiągnięcia konkursowe:
    • I miejsce (kategoria solowa)- The International Competition XXI Century Art – Kijów 2008
    • II miejsce (kategoria duety) - The International Competition XXI Century Art – Kijów 2009
    • Grand Prix oraz nagroda główna – skrzypce - IV Młodzieżowy Konkurs na Skrzypce Solo im T. Wrońskiego - Tomaszów Mazowiecki 2012
    • I miejsce - XI Makroregionalne Spotkania Zespołów Kameralnych - Gdańsk 2013
    • I miejsce - XIV Ogólnopolski Konkurs Smyczkowych Zespołów Kameralnych im. Grażyny Bacewicz – Łódź 2013
    • I miejsce oraz nagroda główna - skrzypce - International Malta Music Competition - Malta 2017
    Karolina Sutt rokrocznie bierze udział w mistrzowskich kursach solistycznych i kameralnych prowadzonych przez znakomitych kameralistów.
    • Chamber Music in Berbiguières – Francja – Dante Quartet
    • Rencontres Musicales d’Engheim - Belgia – David Waterman, Philippe Graffin
    Swoje umiejętności doskonaliła pracując pod kierunkiem światowej sławy artystów- skrzypków i dyrygentów takich jak: Sir Simon Rattle, Esa-Pekka Salonen, Maxim Vengerov, Rafael Peyer, Jac Van Steen oraz prof. Krzysztof Jakowicz.
    Występowała m.in. w Barbican Hall w Londynie, salach koncertowych Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fr. Chopina w Gdańsku, Polskiej Filharmonii Kameralnej w Operze Leśnej w Sopocie a ponadto we Francji, Belgii, Holandii, Niemczech i Indiach.
    Karolina Sutt od wielu lat współpracuje jako solistka z Dziecięcą Orkiestra Onkologiczną Fundacji ISKIERKA na rzecz dzieci z chorobą nowotworową oraz jako dyrygent chórów wspomagających Orkiestrę. Jako solistka brała udział w nagraniach dwóch płyt u boku takich artystów jak: Grupa Mo Carta, Renata Przemyk, Natalia Kukulska, Raz Dwa Trzy, Artur Andrus i Javier Nandayapa. Za wieloletnią charytatywną działalność została uhonorowana statuetką Przyjaciel Fundacji Iskierka.

  • Bartłomiej Sutt

  • Bartłomiej Sutt
    Bartłomiej Sutt urodził się 14 października 1998 r. w Gdańsku. Podróż przez świat muzyki rozpoczął w wieku 7 lat a jego największą pasją są instrumenty perkusyjne.
    Od 2017 roku jest studentem The Royal Danish Academy of Music. Jeszcze jako uczeń OSM I i II st. w Gdańsku osiągał poważne sukcesy artystyczne zdobywając laury na cenionych konkursach i występując u boku znakomitych artystów. Od 2017 roku otrzymuje prestiżowe Stypendium Kulturalnego Prezydenta Miasta Gdańsk im. Gabriela Daniela Fahrenheita dla najzdolniejszej młodzieży studiującej za granicą. W 016r. został stypendystą programu Młoda Polska Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego a w 2015 i 2017r. uzyskał stypendium artystyczne Młody Gdańszczanin. Do najpoważniejszych osiągnieć konkursowych zaliczyć można:
    • I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wibrafonowym w Opolu (październik 2017)
    • I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wibrafonowym pod patronatem UNESCO i Percussive Arts Society w Montesilvano we Włoszech (wrzesień 2015);
    • II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Perkusyjnym pod patronatem UNESCO i Percussive Arts Society USA w Montesilvano we Włoszech (wrzesień 2014);
    • Finalista Międzynarodowego Konkursu Perkusyjnego w Wilnie (marzec 2013);
    • III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych – Turniej Mistrzów – Akademia Muzyczna w Bydgoszczy (marzec 2016);
    • II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Big Bandów w Ceskiej Kamenicy w Czechach (czerwiec 2014);
    • III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Współczesnej w Płocku (marzec 2015 i 2016);
    Liczne koncerty u boku uznanych solistów stały się niemalże codziennym życiem artystycznym młodego muzyka. Udział, jako solista i kameralista w międzynarodowych festiwalach krajowych i zagranicznych, oraz konferencjach artystycznych przyczyniły się do bardzo szybkiego rozwoju artystycznego perkusisty i stały się naturalną motywacją do dalszej pracy.
    • Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny BUM Fest na Słowenii (styczeń 2018)
    • Międzynarodowy Festiwal Italy PAS Days of Percussion (wrzesień 2015)
    • Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny Week-end de la percussion - Strasbourg, Francja (luty 2015)
    • Międzynarodowy Festiwal Gdynia CLASSICA NOVA (październik 2014)
    • Ogólnopolska Konferencja Naukowa UKW Kameralistyka a osobowość artysty (maj 2014)
    • Międzynarodowy Festiwal Muzyki Perkusyjnej w Wilnie (marzec 2013)
    • Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny CROSS DRUMMING Warszawa/Kolbuszowa (lipiec 2011, 2012)
    W przeciągu czterech ostatnich lat Bartłomiej Sutt występował kilkukrotnie ze światowej sławy francuskim wibrafonistą i kompozytorem prof. Emmanuelem Sejourne, amerykańskim perkusistą prof. Johnem Wootonem, prof. Johnem H. Beckiem - honorowym Prezydentem PAS oraz profesorem EASTMAN School of Music, szwedzkim wibrafonistą Andersem Astrandem, meksykańskim wirtuozem marimby Javierem Nandayapa i południowoamerykańską perkusistką Mirną Yam, tajwańskim duetem perkusyjnym NANAFORMOSA DUO, laureatem konkursu ARD - Garrettem Mendelow oraz litewskim perkusistą prof. Sauliusem Auglysem Stanieviciusem. Jako solista występował między innymi z Kolossal Percussion Orchestra, Wileńską Grupą Perkusyjną, Grupą Mo Carta, Orkiestrą Kameralną Progres, Królewską Orkiestrą Salonową, Chórem Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Chórem Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Hevelius Brass, Chórem Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Gdańską Grupą Perkusyjną Jeunesses Musicales.
    Zaproszenie na III Festiwal Muzyki Współczesnej NOWA MUZYKA 2015, oraz prawykonanie utworów na instrumenty perkusyjne z użyciem najnowszej elektroniki - dedykowanych soliście, stało się dla Bartłomieja Sutt przepustką do świata muzyki współczesnej i promocji muzyki polskiej.
    W listopadzie 2017 r. był wykonawcą prapremiery Dialogów na dwóch perkusistów i orkiestrę kameralną Piotra Komorowskiego (utwór dedykowany solistom) oraz partii solowej Koncertu wibrafonowego Emmanuela Sejourne z Polską Filharmonia Kameralną pod dyrekcją hiszpańskiego dyrygenta Rodrigo Tomillo.
    Działając od wielu lat, jako wolontariusz i solista Dziecięcej Orkiestry Onkologicznej Fundacji ISKIERKA na rzecz dzieci z chorobą nowotworową brał udział w koncertach i nagraniach dwóch płyt u boku takich artystów jak: Grupa Mo Carta, Renata Przemyk, Natalia Kukulska, Raz Dwa Trzy, Artur Andrus i Javier Nandayapa.

  • Piotr Sutt

  • Piotr Sutt
    Perkusista – solista i kameralista, absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, stypendysta Jeunesses Musicales World Orchestra w Berlinie i Wiedniu. Swoje umiejętności doskonalił w USA, Francji, Niemczech i byłej Jugosławii, pracując pod kierunkiem m.in. Wernera Thärichena (pierwszego perkusisty Berlińskich Filharmoników), Neya Rosauro, Stevena Schicka, Leigha Howarda Stevensa, Benta Lylloffa, Ziegfrieda Finka, Billa Molenhofa, Nebojšy Jovana Živkovića i Johna Becka.
    Stały współpracownik PAS (Percussive Arts Society), tłumacz artykułów specjalistycznych w internetowym magazynie i aplikacji PAS - Rhythm! Scene, czynny uczestnik Percussive Arts Society International Convention w USA.
    Założyciel i lider nieprzerwanie koncertującej od 1985 r. Gdańskiej Grupy Perkusyjnej Jeunesses Musicales, oraz kierownik artystyczny The Bacewicz Percussion Ensemble.
    Artysta występował na koncertach symfonicznych i kameralnych niemalże w całej Europie i Meksyku. Wielokrotnie koncertował w ramach prestiżowych wydarzeń artystycznych - takich jak: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej w Atenach, Festiwal Najnowszej Muzyki Perkusyjnej w Hanowerze, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Marimbowej w meksykańskim Villahermosa, Międzynarodowe Festiwale Perkusyjne - Italy PAS w Montesilvano, - BumFest na Słowenii, - Vilnius Percussion Festival na Litwie, Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień i Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku. Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia. Wśród artystycznych osiągnięć ma liczne prawykonania, m.in. Koncertu na instrumenty perkusyjne i orkiestrę symfoniczną Wernera Thärichena czy Concerto Ostinato na wibrafon i orkiestrę smyczkową Karla-Heinza Köpera. Soliście dedykowany jest również Koncert na wibrafon i orkiestrę kameralną Bogusława Schaeffera oraz Dialogi na dwóch perkusistów i orkiestrę smyczkową Piotra Andrzeja Komorowskiego.
    Piotr Sutt współpracował z wieloma wybitnymi dyrygentami, kompozytorami i instrumentalistami, m.in. z Pierre’em Boulezem, George’em Crumbem, Steve’em Reichem, Jeffreyem Tate’em, Zubinem Mehtą, Herbertem von Karajanem, Chuckiem Mangione, Emmanuelem Séjourné, Neyem Rosauro, Johnem Beckiem, Javierem Nandayapą, Witoldem Rowickim, Wojciechem Michniewskim i Leszkiem Możdżerem. Współpracował również z Izraelską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Narodową, Łódzką, Poznańską, Szczecińską, Bałtycką i Kaliską, Polskim Chórem Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis, Bach Ensemble – Mainz oraz Grupą MoCarta. Jako pierwszy perkusista brał udział w nagraniach 18 płyt Polskiej Filharmonii Kameralnej.
    Od 2015 r. pełni funkcję dyrektora artystycznego Ogólnopolskich Warsztatów Perkusyjnych w Gdańsku goszczących największe sławy świata perkusji. Juror wielu międzynarodowych konkursów perkusyjnych i wykładowca kursów mistrzowskich (USA, Meksyk, Włochy, Francja, Niemcy, Słowenia, Litwa, Rosja).
    W latach 2004-2016 kierował Katedrą Instrumentalistyki i Wokalistyki na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Od 2013 r. prowadzi klasę perkusji w łódzkiej Akademii Muzycznej na stanowisku profesora zwyczajnego a obecnie sprawuje także funkcję kierownika Zakładu Perkusji. W gronie absolwentów prof. Piotra Sutta jest wielu laureatów międzynarodowych konkursów i festiwali perkusyjnych.
    W 2007 roku wraz z Fundacją ISKIERKA na rzecz dzieci z chorobą nowotworową zainicjował powstanie Dziecięcej Orkiestry Onkologicznej, którą prowadzi do dnia dzisiejszego. Razem z podopiecznymi Fundacji nagrał 3 płyty z udziałem znakomitych artystów takich jak: Natalia Kukulska, Mika Urbaniak, Renata Przemyk, Raz Dwa Trzy, Me Myself And I, Artur Andrus, Javier Nandayapa i Artur Rojek.
    Prof. Piotr Sutt uhonorowany został medalem Gloria Artis za szczególne zasługi dla kultury oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania.

  • Igor Torbicki

  • Igor Torbicki
    student studiów doktoranckich w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku pod opieką dra hab. Piotra Słopeckiego. Laureat konkursów krajowych (dwukrotnie Konkursu Pianistycznego im. Ludwika Stefańskiego i Haliny Czerny-Stefańskiej, Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Augustowie, przesłuchań Centrum Edukacji Artystycznej, Konkursu Jednego Utworu pod dyrekcją prof. Elżbiety Stefańskiej, Konkursu Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców, etc.) oraz międzynarodowych (Petersburg i Moskwa/ Rosja, Kyustendił/Bułgaria, Muhlacker/Niemcy, Sztokholm/Szwecja). Wykonywał muzykę różnych epok w wielu salach koncertowych Polski (m.in. w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Zamku Królewskim w Warszawie, Auli Nova w Poznaniu, Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie etc.) oraz za granicą (sale koncertowe Konserwatoriów: Moskiewskiego oraz Petersburskiego, inne obiekty we Włoszech, Bułgarii, na Białorusi).
    Współpracował z wytwórnią fonograficzną DUX. Ukończył studia licencjackie w klasie fortepianu prof. Andrzeja Artykiewicza oraz magisterskie (z wyróżnieniem) w klasie dr
    Kordiana Góry. Studiował na mocy umowy międzyuczelnianej w Konserwatorium Petersburskim im. Rimskiego-Korsakowa w klasie fortepianu prof. Jekatieriny Murinej.

  • Radosław Zaworski

  • Radosław Zaworski
    Radosław Zaworski - pianista urodzony w Szczecinie. Absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Ewy Pobłockiej oraz ad. dra Bartłomieja Weznera. Obecnie pianista-korepetytor w macierzystej Uczelni na Wydziale Wokalno - Aktorskim w klasie ad. dr Kamili Kułakowskiej, prof. Wiesława Bednarka oraz as. dra Bartłomieja Tomaki.
    Od 2017 uczestnik Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademii Operowej (realizowanej przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie); pod okiem: Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Izabeli Kłosińskiej oraz Olgi Pasiecznik. Uczestnik wielu kursów i warsztatów pianistycznych (prowadzonych przez takich profesorów, jak: Jerzy Godziszewski, Mikhail Voskresensky) oraz wokalnych (prowadzonych m. in. przez: Helmuta Deutscha, Paula Plummera, Hedwig Fassbender, Tomasza Koniecznego, Brendę Hurley). Pianista podczas licznych konkursów wokalnych w Polsce i zagranicą.

  • Jan Zygmunt

  • ur. 1997, absolwent ZPSM nr. 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, obecnie student Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego, na kierunkach "kompozycja" oraz
    "wiolonczela", pod nadzorem prof. H. Kulenty oraz prof. A. Bauera.
    Aktywnie udziela się jako kompozytor i instrumentalista w tworzeniu muzyki nowej, biorąc czynny udział w wielu przedsięwzięciach artystycznych zarówno w Polsce jak i za granicą.

    Tags: